View Single Post
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Tja, hvis du noen gang kommer i fengsel burde du passe på at du ikke mister såpa i dusjen.
Vis hele sitatet...
Haha, det er sant, men det har jo noe med å være desperat å gjøre, ikke om å være homofil.

Synes tråden har utviklet seg til å bli en diskusjon om hvor vidt homofili er normalt eller ikke? Homofili er jo ikke normalt, det er mye færre som er homofile enn hetero, det er jo et faktum, så vi kan jo si at det er unormalt at folk er homofile, uten at folk skal fly i taket fordet? Ordet "unormal" ligger det jo ikke noe negativt i, selv om noen kanskje føler det

Sitat av toeless Vis innlegg
Du mener jeg tar feil?

Har selvsagt ingen data på området og snakker dessverre kun utifra erfaring(ja jeg vet hvor tåpelig det er å basere slikt på egne erfaringer). Jeg kommer dog fra Møre og Romsdal som selvsagt ikke er representativ for hele Norge. Men jeg er av den oppfatning at Norges befolkning er stort sett ignorante, så jeg tviler på at jeg tar feil. Ser man bort ifra de større byene så er homofili et fenomen som sjelden opptrer. Derfor slutningen.

At homofili aksepteres er tross alt et relativt nytt fenomen og det er vel helt vanlig å frykte det ukjente?

Kjenner flere som ser på homofili som synd. Skulle egentlig bare mangle siden de er kristne og de bibelske tekster har vel blitt tolket deretter i flere hundre år. Personlig er jeg ingen fan av å modernisere religioner så jeg har ikke planer om å fortelle dem at det ikke er synd, ei heller at det er "normalt".
Vis hele sitatet...
Så klart er folk skeptiske til nye ting, men å "frykte det nye", som du sier, er noe HELT annet enn å diskriminere folk på grunn av legningen sin, og dette skjer. Vi snakker ikke bare om at folk synes det er litt rart at andre folk er homofile, og så ikke gjøre noe videre med det. Homofile har blitt trakasert, stengt ute, til og med drept på grunn av legningen sin. Tror faktisk ikke at det er så koselig å høre at du skal brenne i helvete hver dag.
Så når du her sier at du ikke har tenkt til "fortelle dem at det ikke er synd, ei heller at det er "normalt", oppmuntrer du jo til å hate og diskriminere homofile?

Dessuten er det vel litt ironisk at det i bibelen står at homofili er en synd? Jeg trodde alle mennesker var like for gud? Nei, det at "homofili er en synd" er bare noe folk har funnet på fodi de ikke liker homofile fordi det er unormalt, og så har de brukt kristendommen til å støtte meningene sine. Dette blir for dumt. Noe av grunnen til at jeg ikke er kristen..
Kort sagt:
-Folk synes homofile er skumle og ekle fordi de er annerledes.
-Folk bruker kristendommen og sier det er "guds ord" for å spre budskapet
-De yngre generasjonene får det bare inn fra barndommen av at homofili er fy-fy, og dermed blir det naturlig for dem