View Single Post
Meget trist å lese om dette her, og vil utdype min sympati for han og hans familie.

Jeg er sikker på at en av grunnene til at han gjorde dette, er fordi han har Aspergers. Dette kan i visse tilfeller være en alvorlig diagnose, spesielt hvis man er overfølsom for visse ting, noe denne karen var. Dessverre.

Kjenner meg også igjen i de beskrivelsene som er skrevet i denne tråden, da vi ofte kan gjennomføre radikale ideer uten å helt fatte konsekvensene før i etterkant. Det virker som han gjorde det nærmest på impuls og det betyr at høyst sannsynlig, med litt hjelp, ville dette vært unngått.

Jeg har lenge spekulert i om hvorvidt Aspergere er like utsatt for selvmord som for eksempel manisk depressive. Jeg har ingen kilder å komme med, men ut i fra det jeg har lest om akkurat Aspergere og selvmord (og det er en del) så virker det logisk. En studie jeg leste for en stund siden viste at vi har 30x større sjanse for å faktisk gjennomføre noe slikt.

All min sympati til familien hans, dette er en meget trist sak. Håper de får den hjelpen de trenger.

Huff…