View Single Post
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
979
Sitat av Scipio Vis innlegg
Ifølge det norske lovverket tar du ikke feil der. Spørsmålet til TS var riktignok om en person som bare er pedofil, og ikke en som også er en overgriper, men det kan virke som om du har begynt å forstå det nå.

For å vende tilbake til spørsmålet mitt fra min forrige post, beklager forøvrig for grenselandet til off-topic her, ser du virkelig på 16 år som den store løsningen på hvem det er rett og galt å ha samleie med? Isåfall: hvorfor det?



Så det er moralsk forsvarlig å ha anal-sex? Katolikker støtter nok ikke ditt syn på kjønnsmoral, heller ikke mange andre konservative kristne. Sex skal utelukkende brukes i formeringsøyemed, ifølge disse menneskene har du derfor et slett syn på kjønnsmoral. Like slett som du kanskje synes pedofile har?

Hvis du ennå ikke skjønner hva jeg prøver å fortelle deg så skal jeg si det i klartekst:
Hva gjør en handling god eller vond?
Forandrer disse reglene seg?
Har Norges Lover fasiten på moralske spørsmål?
Hvorfor skal vi fordømme andres handlinger når vi ikke vet om våre egne syn på etikk er riktige i utgangspunktet?

Hvis jeg forstår deg riktig så er en handling "godkjent" av deg så lenge den holder seg innenfor rammene til lovverket i Norge? Har du aldri følt noen lyst til å tenke forbi de rammene som er lagt for deg og å faktisk tenke igjennom hva som virkelig gjør en handling god eller ond?

Verden er heldigvis større enn Norges Lover sier nå jeg... Er trøtt, så hvis noe blir radikalt misforstått her skal jeg svare for det imorgen. Ønsker alle nattmennesker en trivelig natt.
Vis hele sitatet...
Poenget med den seksuele lav alder er jo der for å sikre at barn/unge mennesker ikke blir uttnyttet på en seksuell måte.

Selvfølgelig vil jeg kritisere en pedofil overgriper på det groveste på samme måte som at jeg ville kritisere en terrorist eller en voldtekts mann.
Det er jo tross alt min mening.

Dessuten så er ikke anal sex ulovlig så lenge de som gjør det er over 16år.
Også får ikke anal sex like mye oppmerksomhet som Pedofil overgripere.
Å hvorfor? Jo fordi anal sex ikke er lovlig.
Å det går ikke ut over BARN.


http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=542275
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...e-2643553.html
http://www.kjendis.no/2009/07/06/kje...anere/7076712/
osv.....

Jeg har inget problem med at den seksuele lav alder.

Jeg ser ikke helt hvorfor du sier rett ut at en handling er godkjent av meg så lenge den er innenfor norsk lov.
Når det gjelder pedofil/voldtekt/overgrep osv så er jeg selvfølgelig helt enig i den norske lov.

Selv om det står noe bestemt om vise lover så gjøre ikke det det moralsk riktig selvfølgelig.

Jeg ville nå påstå at jeg gjøre mye som er litt på kanten av lover å regler, men når jeg bryter disse så ville det først å fremst gå utover meg ingen andre.
Når en pedofil overgriper gjør et overgrep så går det utover et stakkars barn.
Syke syke mennesker.

Sitat av Scipio Vis innlegg
Hvis du ennå ikke skjønner hva jeg prøver å fortelle deg så skal jeg si det i klartekst:
Hva gjør en handling god eller vond?
Forandrer disse reglene seg?
Har Norges Lover fasiten på moralske spørsmål?
Hvorfor skal vi fordømme andres handlinger når vi ikke vet om våre egne syn på etikk er riktige i utgangspunktet?
Vis hele sitatet...
Dette med en god eller vond handlinger jo ikke akkurat så veldig lett å
kategoriser.
En vond handlig : Når du skader andre personer som er uskyldige.
En god handling: Når du må redde andre fra å bli skadet gjennom å bruke vold for å forhindre at andre blir skadet av gjerningsmannen.

Forandrer disse reglene seg?
Ja det kan de gjøre fordi målet kan enkelte ganger uskyldige gjøre gjerningen.
Banket opp mobbere - ble frikjent.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7287817

Dette er kanskje feil ifølge norsk lov men etter min mening så er det moralsk riktig.

Har Norges Lover fasiten på moralske spørsmål?
Nei selvfølgelig har de ikke det på alt.

Hvorfor skal vi fordømme andres handlinger når vi ikke vet om våre egne syn på etikk er riktige i utgangspunktet?
Jeg synes mitt synspunkt på etikk er helt riktig.
Men jeg ser at du tviler på ditt eget.