View Single Post
Kjøpte meg en ny leilighet for litt over en måned siden. Siden jeg flytta inn har jeg hatt en nabo som lever en helt anderledes livstil enn hva jeg og de fleste andre i borettslaget gjør.

3-4 dager i uka våkner jeg klokka 2-3 på natta av at han drar med seg "gjengen" sin på nachspiel og hasj. Hasjlukta tyter gjennom veggene her på det værste.

Han holder det da gående fra 2-3 på natta til så sent som 9-10 på mårrakvisten, men de siste timene er ubetydelige for da er jeg allerede på jobb for lenge siden med 3 timer søvn innabords.

"Problemet" er at han ikke støyer veldig høyt og han spiller ikke musikk eller lignende. Det er bare vanlig prating og latter som høres veldig godt og er nok til at jeg våkner og blir værende våken helt til kroppen nekter å være våken mer pga underskudd av søvn.

Jeg har vært nede å prata med han 2 ganger, men da er han så pissefjern at det er vanskelig å kommunisere med han. Han er som regel stille etter det, men dagen etter er alt tilbake som normalt igjen.

Han sier han har bodd her i mange år og det har aldri vært noe problem og ingen andre har sagt ifra før.


Jeg HATER å være et rasshøl av en nabo som driver å klager, men i dette tilfelle går det faktisk ut over livet mitt. Jeg blir også ekstremt forbanna når jeg våkner midt på natta pga sånne ting og hvis jeg da møter han på det værste kommer jeg til å ty til vold og det vil jeg helst unngå.

Er det riktig av meg å ringe politiet neste gang? Kommer de til å gidde å ta turen? Over reagerer jeg siden ingen har reagert før? Heller ingen av de andre naboene rundt. Hva ville du gjort i samme situasjon?