View Single Post
[quote=caperno;1840982]De kan ikke gi deg ett forenklet forelegg for så å endre dette til ett forelegg dersom du ikke vedtar. Som flere allerede har sagt; man får ett forelegg ved bruk av narkotika.

Du sier du ikke har signert noe, og du har derfor heller ikke vedtatt noe forelegg. Dersom du får ett forelegg i posten så kan du nekte å vedta dette, noe jeg råder deg til å gjøre. Jeg råder deg også i så tilfelle å oppsøke en advokat. Mange advokater gir gratis førstekonsultasjon. Jeg har selv tatt en lignende sak til advokat og fått saken henlagt. Alt som måtte til var en samtale, og jeg betalte ingenting.

Ikke foreta deg noe som helst før du eventuelt mottar ett forelegg i posten.


Hvordan var situasjonen din ? Jeg har ikke lyst til å ende opp med å betale ekstra tusenlapper for saksomkostninger. Og når jeg snakka med politifolka sa jeg bare at jeg hadde vært ute å røyka et par. På hvilken måte står jeg sterk her ? Du prata med en advokat, og betalte ingenting. Fikk du da "argumenter" du kunne bruke fra advokaten ? En førstekonsultasjon burde vell ikke hjelpe deg så mye at saken blir henlagt? de vil vell gjerne tjene litt på det også regner jeg med.