View Single Post
Sitat av brgz Vis innlegg
Vinter er koselig! Snø, mørkt og aking. Det er jo aldri ordentlig sommer i Norge.
Vis hele sitatet...
Norge har svært variert klima. Her på vestlandet har vi kystklima, på grunn av dette blir det ikke så kaldt som i innlandet og på øst-landet.

I tillegg har vi svært mye nedbør på grunn av høye fjell. Høye fjell + lange daler skaper ofte mye vind.

Kombinasjonen av alt dette er at vi har vintre her hvor det er 3-4 grader med sidelengs fitte-kaldt regn hele vinteren...... Så fryser det på om natta, som gjør at veien blir glatt når man skal til jobb om morgenen.
Så her blir det egentlig aldri skikkelig vinter heller

Når det først snør, ligger snøen aldri mer enn i èn uke før den regner bort igjen.
Bortsett fra i vinter, da kom det ekstreme mengder snø som lå i god over 2 måneder.


Nok om det.
Vinter depresjon er et faktum. Det kommer ofte av lite sollys. Jeg personlig elsker vinter på mange måter, da jeg driver mye med utendørs sport om vinteren. På tross av dette, kjenner jeg at det er tyngre å stå opp, og jeg trenger litt mer søvn.
Når man endelig har kommet seg opp, så må man gå til bussen (da jeg gikk på skole) i sidelengs regn som er iskaldt - motivasjonen for skole ble litt redusert for min del i de periodene.
Sist endret av Jailbait; 21. september 2010 kl. 12:04.