View Single Post
Sitat av Keyser Söze Vis innlegg
Jo, reaksjonen blir dessverre forsjellig. Det er vi enige om, og det er også der problemet ligger. Vi er forhåpentligvis også enige om at reaksjonen ikke BØR være forskjellig. Det er holdningene som må forandres, ikke å akseptere trangsynheten som råder hos mange. Eksemplene er ikke rare, eksemplene er til for å sette ting i perspektiv, og gjerne på spissen. Jeg synes absolutt at du reflekterer mer over svarene dine nå enn du gjorde i begynnelsen.
Vis hele sitatet...
Joda jeg svarte i litt hast i sta, og fikk hele smæla av dere smartinger mot meg på en gang igjen, ble litt stressa

Jeg begynte jo å svare på innlegget til 'fetter', som jeg syns var litt rart. Ut ifra det så noen tydeligvis sitt snitt til å starte litt mere diskusjon.

Jeg har valgt å akseptere trangsyntheten til folk flest, ikke bare på dette området. Rett og slett fordi det er det enkleste. Min oppfatning er at mennesker søker den enkleste veien når det gjelder det meste. Spesielt når det gjelder å akseptere ting. De fleste gidder ikke eller har ikke intellekt nok til å sette seg imot andre i det hele tatt. Derfor blir dårlige holdninger osv vedvarende.