Tråd: FOS filmen
View Single Post
Jeg gir på en måte fullstendig faen i om folk fortår budskapet. Jeg har jo heller ikke noe budskap, jeg maler kun for min egen del. Ikke noe fame-jag, jeg prøver ikke få et kjent navn eller noe. Dette er en av mine hobbyer,
Og det er godt mulig vi er 4chan's svar på "kunst", om du vil. Til gjengjeld prøver 4chan å ha en innvirkning på samfunnet(hvertfall hvis man tenker raids), Men det er ingen writere som prøver å forandre sammfunnet på noen måte. Alt handler om fame innen det bittelille miljøet. Eller som jeg ser det, en litt annerledes hobby.
Jeg prøver ikke heller å likestille FOS-filmen med Banksy, det blir jo helt feil. Banksy er en kunstner som har lånt effekter fra graffiti. Uten veien som graffiti har bygd hadde ikke Banksy kunnet hoppet paradis på den. Graffiti(bombing, tags, piecer++) kom leeenge før Banksy.
Og reklamene er ikke slik fordi de prøver å kapre writere. Hvorfor skulle de ville det? Det er jo alt for få writere til å leve på dem. Reklamene har elementer fra graffiti fordi graffiti er så urbant du får det. Om man vil markedsføre noe som ungt, urbant og kult så slenger man inn noen streker fra graffiti-verdnen. Det er ungdommen man kaprer med den type markedsføring, Sånn seriøst: alle i alderen 12-18 synes denne type reklame er kult(bortsett fra noen tards).