View Single Post
Rosie; jeg føler mye av innlegget ditt handler om at du mener vi skal legalisere cannabis. og når det kommer til det så er jeg ganske enig selv om jeg aldri har, og heller aldri vil prøve cannabis. Men per dags dato er det ulovelig, og han som alle andre er klar over det - og når han bryter loven så vil han bli straffet. Slik er det, og slik må det være. Så får vi heller regulere lovverket.

Ja jeg mener selv man burde ha bedre oppfølging av folk som har rusproblemer. Og at vi her f.eks. oftere burde tilby folk som blir tatt første gang at de skal ta pisseprøve i en lengre periode i mot at de slipper å betale boten. På denne måten gir man folk en sjanse og i tillegg oppfordrer dette til å faktisk slutte og. Jeg vet det i brukes litt i dag, men jeg mener det kan bli litt mer utbredt. Men nå vil jeg si at ruspolitikken generelt i Norge mener jeg er dårlig - spesielt for de tyngre narkomane. Det er jo til og med problemer å få delt ut gratis rene sprøyter og sprøytespisser til narkomane i dag; fordi folk mener det oppfordrer og hjelper de til å ruse seg (men dette blir en stor avsporing så stopper her)