View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette trodde jeg også, men etter en kveld der noen bekjente hadde laget noe ice-o-lator selv, endret jeg mening:
Vi tok en svært liten mengde i bong, kanskje 0,1g, brått etter jeg hadde innhalert kjente jeg at dette var annerledes.
I stedet for å bli avslappet og sløv ble sinnet ganske "åpent", rommet økte i størrelse og sansene ble skjerpet, farger ble klarere etc.
Det var ikke ubehagelig, men uventet, vi tre som satt der ble ganske innadvendt og stille.
Det tok ikke lengre enn en halvtime før effektene dabbet av nok til å ignorere de.

Den andre gangen jeg ble invitert på å lage noe ice-o-lator var det av noen planter som ble tatt tidlig pga hermafrodisme, det blir da ikke utviklet særlig med CBD og trikomene er veldig blanke enda.
Denne gangen endte vi opp som noen knisende fjortisser, men de psykedeliske pregene var til stede også.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver opplever jeg hver eneste gang jeg inntar Cannabis nå. Ut i fra logikk har jeg overbevist meg selv om at jeg jeg mulig har spist min dose sopp og LSD, samt andre psykedeliske stoffer,.- noe jeg får "lide" for hver gang jeg røyker Cannabis (alt etter hvordan man ser det ang. å lide)
Men jeg har selv innsett at det for min del kun kan nytes alene eller under kontrollerte omgivelser med enkelte av mine gode venner rundt meg. Ellers foretrekker jeg å være alene, da jeg kun har meg selv å forholde meg til og kan gjøre akkuratt det jeg selv føler for uten å måtte ta hensyn.

Jeg vil faktisk påstå at hasj eller THC generelt er blitt så sterkt for meg at jeg heller ville ha spist sopp eller LSD sammen med andre mennesker enn å røyke cannabis Ikke at jeg gjør dette og det kan sikkert høres absurd ut, men dette er tilfellet. LSD og f.eks fleinsopp vet jeg til en viss grad hvordan jeg skal forholde meg til og takle, samt. å samarbeide med miljøet rundt meg.
Cannabis drar meg inn i en verden av analyser og trippel tenking før jeg evt. argumenterer eller kommer med noe vetug å si som har gjort at jeg rett og slett har måtte lagt det på hylla.
Jeg verdsetter det som et sterkt potent hallusigen, men når det kommer til det sosiale må jeg melde pass.
Alt av hva jeg forbandt røyking med før er blitt snudd opp ned på hodet og det er slettes ikke slik jeg hadde det for 2 år tilbake i tid.

Nå skal det sies at det ikke nødvendigvis behøver å oppfattes negativt på noe måte, men jeg føler selv at det ikke hører hjemme med en slik far out spaca sinnstemmning til daglig dags. Etter å ha røykt over ti lange sammen hengende år i strekk så fant jeg ut at at jeg skulle ta meg en pause. Etter den pausen på ca. 6-7 mnd har Cannabis alltid vist seg å være blandt de mer potense (ustyrlige) halusigenene jeg har vært bortig. Det vil igjen ikke bety at jeg mener at det er negativt, bare at jeg er blitt svært restrektiv på både bruken av Cannabis og andre psykadelier.
Å røyke litt for seg selv har jeg ingenting i mot i ny og ne og opplever både svake open eye visuals og sterke closed eye visuals.

Jeg er ikke enig med trådstarter at den psykedeliske effekten forsvinner, tross min ekstrem lek med psykedeleia,. Jeg tror også at en hardbarka stoner som tar seg en pause på 6-7 mnd vil oppleve det ganske så "snodig" å røyke seg inn igjen i det "normale".
Jeg valgte aldri å gjøre det siste, men trives godt med å røyke en gang av og til, det samme gjelder også for absolutt alt av andre stoffer også - da hovedsakelig psykedelia.
Sist endret av spQ; 13. august 2010 kl. 15:35.