View Single Post
Sitat av tibati Vis innlegg
Jeg kan også å relatere til problemet ditt!
Intelligente har ofte ha et stort fokus på rettferdighet. Du har desverre ikke mulighet til å hjelpe alle.
Jeg fant ikke noe på wikipedia om empat, men slik jeg forstår det er det en person med høy empati og medfølelse som påvirkes i stor grad av humøret og sinnstemningen til andre?
Jeg skulle gjerne ha tatt en slik EQ- og SQ-test selv, har du link eller har du tatt en hos en psykolog? Hvor tok du forresten IQ-testen?

edit:
imba, dette virker ekte for meg altså. Dette er ikke trolling!
Vis hele sitatet...

At han føler at han er hakket smartere blant de fleste rundt seg skal da ikke være et sjeldent fenomen. Tør og påstå at en mindre intelligent person har følt det slik til tider. Det har du og det har jeg.
Føler det selv veldig ofte at de rundt meg f.eks er helt håpløse og forstår ingen verdens ting og at jeg i bunn og grunn vet at jeg har mere i toppen enn motparten. Even tho' at jeg forstår det slik at han har det slik omtrent hele tiden, noe som jeg _tror_ er fordi han nettop har klart å tenke dypere enn hva han var i stand til før og kommet over et diskusjonstema over en kverulerende venn av seg som han er oppgitt over at'n ikke har så mye i toppen.

Det var kanskje litt slemt, men mine tanker rundt det her lyder noe slikt