View Single Post
Sitat av Ozma Vis innlegg
Du må gjerne komme med kilder som støtter påstandene. At noe gjelder for DEG betyr ikke at det gjelder generelt. (Les dette)
Vis hele sitatet...
D'oh. Må jeg ta ex-phil nå
eller nei.. du må nok lese innlegget jeg svarte på (og litt mer av tråden kanskje)

Sitat av exocytose Vis innlegg
Du forstår ikke hva jeg skriver, men avviser det allikevel som tull? Ignorant. Du må gjerne vise til disse hundretalls forskere og rapportene som du snakker om. Jeg kaller det bullshit. Ellers kan du lese posten over meg her og finne ut at ikke alle er like som deg.
Vis hele sitatet...
her er en som mener personlige anekdoter slår forskning.
jeg prøvde å være litt sarkastisk å svare med samme mynt.

Du kan derimot slå opp her

Men avhengihet er nok ikke godt definert i denne debatten her.
Noen mener man kan bli avhengig av WoW, sex shopping o.l og med en slik definisjon kan man sikkert bli avhengig av tjall også. Slik avhengighet kalles
'Behavioral addiction'. Opphengt i gamle vaner m.a.o.

Definerer vi avhengihet som toleransehevning og abstinenser ved fravær av stoffet faller cannabis utenfor definisjonen etter min mening.

Angående neurokjemien: Det å tenke på røyke mårnings utløser dopaminer,
ha sex utløser dopaminer, spise mat utløser dopaminer. Så å dra fram at stimulering av CB1-reseptorene (av ett annet stoff, ikke delta9THC!!) frigjør dopamin og dermed er cannabis avhengihetsskapende er nok a dra den litt langt etter min mening.