View Single Post
Når folk sier det ikke er vanedannende eller skape milde abstidenser, må jeg stille spørsmålstegn over hvor mye de har røyket eller om de egentlig vet hva abstidens her.
Skal også huske på at alle som er glad i et stoff alltid vil forsvare bruken.

Nå er det noen år siden men husker det første som skjedde var at jeg kjedet meg når jeg ikke fikk røyket.
Men dette kunne på gå over og jeg kunne være uten røyk to eller tre dager uten at jeg "kjedet meg"
Etterhvert gikk det over til irritabilitet og søvnløshet og den daglige avhenigheten hadde tatt over.

Hvis det jeg har var milde abstidenser jeg hadde på slutten tør jeg ikke engang tenke på hva skikkelige abstidenser gjør med hodet og kroppen din.

Klarte å slutte, var ikke den av gutta som var mest hekta, men måtte ha "nattingsen" min på slutten.
Før det gikk det greit så lenge jeg fikk røyket tidligere på dagen, men fikk ikke sove påfølgende kveld hvis ikke jeg hadde røyket noe tidligere på dagen.

De første dagene var preget av hodeverk paranoia og, våkne opp med laken fulle av svette og generell irritabilitet.
Var noen netter med kaldsvetting og et par uker med noe som sikkert hadde gått under noe form for påført psykose med varierende virkning.

Alle kikket på meg dette var spesielt plagsomt på en full buss.
De satt forøvrig å tenkte på meg når jeg snudde meg også.
Er vel dette de kaller cannabispsykose ikke helt sikker der.
Etterhvert roet hodet kjøret seg sakte nedover og ble normal igjen..

Husker ikke hvor lang tid det egentlig tok men var nok rundt en måned før symptomene ikke plaget meg så veldig mer.
Men kunne få den samme paranoide følelsen sporadisk i noen måneder etterpå.

Kan si jeg kontrollerer Cannabis bedre en alkohol det tror jeg fordi rusen av cannabis ikke bare er god men, også heller over til den motsatte siden av skalaen.
Derfor røyker jeg kanskje i snitt en gang i måneden ofte bare et par trekk av en joint hvis den blir sendt rundt på fest, bongen blir jeg for satt ut av.

Ganske sikker på at jeg aldri kommer til å bli avhengig av stoffet igjen fordi respekten min for stoffet er for stort og rusen har to sider.

Av de jeg røyket med klarte mange seg noen røyket veldig sporadisk.
Ukentlig basis kanskje mindre.
Men var mange som måtte ha morningsen sin før de kunne fungere ordentlig.

Noen fikk vedvarende psykiske problemer i form av angst og paranoide tanker.
Andre måtte få medisiner for og takle abstidensene.
Andre røyker fortsatt og noen sitter med sprøyta i armen.

Rart å tenke på hvor lett man trodde det var og slutte i forhold til det som faktisk var et faktum.

Hender jeg kjøper meg litt rev i ny og ne men er noe jeg gjør ganske sjeldent av rent prinsipp røyker ikke to helger på rad.
Skulle igrunn ønske jeg hadde samme forhold til alkoholen.
Håper de gjør dette stoffet lovlig så ikke ekspreminteringen utvikler seg til en ren konkurranse blant "gutta" om hvem som klarer og røyke mest.
Men at det faktisk vil ligge en kultur bak.

Alltid ligg et par steg foran deg selv vær ekstra paranoid over din egen avhengighet for den vil alltid ligge i underbevisstheten din og lure delen som er "bevisst".
Jeg kastet faktisk telefonen min og ventet noen måneder før jeg kjøpte meg ny.
Alltid ha en eller to nyktre venner ALDRI kast bort alle de nyktre venne dine.
Jævla viktig.

Det handler ikke om å være predisponert for psykiske lidelser eller avhengihet men måtehold når det kommer til cannabis.
Jeg kjenner ingen som klarte lang tids bruk uten vanskelige konsekvenser.
Veldig mange klarer og fungere hver dag mens de røyker, men de vil få problemer når de slutter.

Skrivefeilene her er fordi klokken er jævla mye og jeg ikke er i form.

Vil ikke si cannabis har skadet meg for livet eller gjort meg "dummere"
Sist endret av steinarr; 21. juli 2010 kl. 05:43.