View Single Post
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Egentlig ikke. Bare i praksis. Teknisk er Mac OS X og Linux like egnet for spill. Problemet ligger ikke i det systemtekniske, men utbredelsen.
Vis hele sitatet...
Vel.... ikke helt. Windows har faktisk målbart bedre ytelse på OpenGL enn både Linux og Mac: http://www.phoronix.com/scan.php?pag...ws_part3&num=1

Men det er neglisjerbart, og det kan jo være testen har feil. Men det kan virke som det er teknisk sett vanskelig å oppnå like god ytelse. Ikke det at det har noe å si egentlig.

Valve kommenterte forresten at de hadde dårligere ytelse på Mac enn på Windows. Men at spillene kræsjet mye sjeldnere på Mac Men tror de sa at ytelsesproblemet kunne være mest fordi de ikke har hatt så mye tid til å optimalisere enda.

Det at Steam og Source Engine har kommet til Mac er jo forresten fantastisk egentlig. Portal og Team Fortress 2 er det eneste jeg har savnet på Mac. Ikke det at jeg spiller noe særlig på Mac uansett.. men kjekt å ha muligheten.

---

Litt mer on-topic. Det er nesten litt absurd å se Apple vokse seg så stor så fort. Virker ikke så lenge siden jeg kjøpte 2. generasjons iPod, og en PowerBook litt etter det. Da jeg først kastet meg på Apple vogna var det jo litt "mot strømmen", og Apple virket som the underdog. Nå er de jo større en Windows-baserte systemer i flere markeder. Ganske absurd. Linux har jo også vokst litt på forbrukersiden, og jeg håper det vokser enda mer. Det er sundt med tre forskjellige dominerende operativsystem, det oppfordrer til standarisering.

Jeg har forresten stor tro på iPhone/iPad. Jeg tror det de gjør er genialt. Windows prøvde jo i årevis å gjøre tablets en suksess, men skønte ikke at det var behov for en platform skrevet fra bunnen av (UI-messig) for touch. Det at Apple har klart å lage et nytt operativsystem (fra brukerens siden) og gjort det til en suksess er jo egentlig en ganske stor bragd. Jeg tror de kommer til å fortsette å skalere opp iOS til nye og spennende enheter.. jeg bare håper de åpner det opp litt mer langs veien.