View Single Post
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
DonTomaso: Jeg har neppe noe mer til overs for FRP og politikken de fører enn det du har, men syns du virkelig dette er veien å gå? Jeg skjønner jo at du ikke er seriøs, at du benytter deg av et retorisk grep for å sette ting på spissen og poengtere hvor utrolig idiotisk den norske innvandringsdebatten fremstår, men har vi virkelig sunket så lavt at slike banale sammenligninger er på sin plass?

Det er jo en gøyal greie du trekker frem, og det fikk i alle fall meg til å trekke på smilebåndet, men... Det smaker litt som sure sokker.
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk helt enig med deg. Det jeg skrev er et lavmål av banal satirisk ironi, skrevet bevisst overtydelig for å forsøke å få fram et politisk poeng for de av forumets lesere som mener at det er greit at man sperrer inne samtlige asylsøkere i lukkede leire fordi en av dem kanskje begår kriminalitet, samtidig som de samme brukerene synes det er urettferdig å stemple Frpere som en homogen gruppe, slik jeg jeg skrev i førsteposten.

Jeg synes selvsagt det er latterlig å se på partiet Frp som en gjeng kriminelle fordi noen av dem begår kriminalitet, samtidig som det er like latterlig å kreve innskjerpelser i asyl- og innvandringspolitikken fordi tre enkeltindivider er tiltalt for å planlegge terrorisme. Det er også like forkastelig av Frp å uttale at samtlige innsatte i tidligere Lier ventemottak nå bør tvangsflyttes i lukkede teltleire fordi noen valgte å sette fyr på mottaket.

For å forsøke å få fram den jævlige dobbeltmoralismen hos Frp-politikere og deres støttespillere valgte jeg å senke meg til et lavmål av humor, men det var faktisk gjort bevisst for å kanskje nå fram til de som bør tvinges til å tenke avanserte tanker.