View Single Post
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Men alle kan bli enig i at apple er overprisa

Da tenker jeg mest på macene de selger. Jeg selv har innstalert snow leopard og win 7 på acer 5737z pcen. Måtte sefølgelig tweake drivere " kernels " til å få alt til å fungere men nå fungerer alt som det skal. Men når man tenker seg om så er apple operativsystemet lagd for idioter og designere ( no offence men sånn oppfatter jeg det )
Vis hele sitatet...
Nix, ikke pokker om mac er overprisa. Hvor lang tid brukte du på å tweake kernels for å få det til å funke? For det første tviler jeg sterkt på at acern din er like gjennomsyra av kvalitet som det apples maskiner er, og for det andre er det totalt økonomisk galskap for de av oss som har maskinen som levebrød å bruke massevis av timer på å knote med å få ting til å funke, og på å knote med alle mulige antivirus/antimalware/antidittendattenhælveteprogrammer. Der alene sparer man inn tusenvis på 1-2-3, for ikke å snakke om hvor hemningsløst dyrt det kan bli hvis data blir borte på grunn av tabber man har gjort når man tulla med kernel. Og til syvende og sist - hvis man i stedet for å kjøpe noe billigdrit kjøper en top end "windowspc", som tilsvarer en eller annen mac, så blir prisen veldig veldig lik. Men - apple har ingen skikkelige billig-maskiner, så hvis man skal ha noe billig søppel må man nok holde seg til windowsvarianter.

Operativsystemet er absolutt ikke laget for idioter og designere, operativsystemet er laget for folk som heller vil bruke tid på å jobbe med inntektsbringende arbeid, studier og liknende, enn å knote med å få ting til å funke, som man kan få inntrykk av at windows er ment for. Men, hvis du faktisk vil, så er det utrolig mye som kan tweakes i OS X, det er tross alt basert på unix, og alle unixmulighetene ligger bare noen tastetrykk unna.
Sist endret av atomet; 6. juli 2010 kl. 19:16.