View Single Post
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
262
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det er jeg helt enig i.

Her kommer eksempler på ting som har irritert meg kraftig helt siden ungdomsskolen:

- Hvorfor er det viktig at jeg skal kunne lage et relieff feks.?

- Hvorfor skal jeg lære meg å analysere et dikt? Helt ærlig, hvorfor i det svarteste helvete skal jeg lære meg å analysere et dikt?!

- Det å måtte skrive et dikt er helt uforståelig for meg, hva lærer man av dette?

- Hva er vitsen med å bli tvunget til å danse på skolen?
Vis hele sitatet...
- Det hjelper til å utvikle dine kreative egenskaper?

- Det hjelper deg på veien til å lettere kunne forstå, og drøfte tekster. Om du ser på dette som noe tull får være opp til deg, men selv ser jeg på det å lettere kunne forstå en tekst som en god egenskap.

- Samme som over, samt det at noen elever faktisk liker å skrive dikt. Bare fordi du ikke liker det, så betyr det ikke at ingen skal få gleden av å lære å skrive innenfor denne sjangeren.

- Enig i at dans kanskje ikke er det mest spennende å bruke tiden din på, men det er en idrettsgren på lik linje som fotball, basketball etc. Og mange elever liker å danse både på fritiden, og på den utrolige lille delen man har det på skolen.

Forøvrig står det i samspill med det trådstarter nevner. Per i dag er det svært få menn som klarer å holde takten på dansegulvet uten å drite seg ut. Noe jeg ville tro var et krav før i tiden.