View Single Post
Sitat av Librium Vis innlegg
Er avhengig av benzodiazepiner og har vært det noen år nå, må ha 6-8mg rivotril om dagen for å bli frisk, eller rundt det dobbelte for å få den euforiske, angst-dempende virkningen jeg fikk av benzo i begynnelsen. Har prøvd å trappe ned forbruket 4-5 ganger med lege, uten hell, og 1 gang cold turkey selv, som jeg holdt ut i 2 uker. Ser ikke positivt på å noen gang klare meg uten, siden jeg allerede har mye problemer med angst, uføretrygdet pga psykiske problemer, så en eventuell avrusing vil bare føre meg tilbake til et kjipt liv der jeg knapt tør gå ut døren.

Og så har jeg røykt cannabis i ca. 15 år, og må nesten ha et gram om dagen for å ikke føle meg deprimert, og helst 2-3 gram hvis jeg skal bli helt fjern.

Og jeg har begynt å drikke mer og mer, og pga benzo merker jeg knapt noe bakrus selv om jeg drikker en uke i strekk, er bare til å ta et par ekstra rivotril. Drikkingen er vel for å forsterke benzo stort sett, siden jeg generellt sett ikke liker alkohol.

Prøvde å sniffe ca. 1-2 mg subutex i går formiddag, og det var alt jeg hadde av rusmidler, men når virkningen kom, så forsvant all craving etter alt annet. Ble svært euforisk, avslappet, ingen angst, ingen depresjon, men litt søvnig og kvalm (men selv om jeg måtte spy et par ganger, så var det liksom ikke så fælt det heller). Så jeg lurer på om jeg kan avruse meg selv fra benzo, samt unngå å bli alkis hvis jeg begynner å ta små doser med subutex istedenfor. Hvis jeg isåfall klarer å holde meg til kun subutex (tror det blir billigere også), vil det være fordelaktig for meg med de problemene jeg allerede har, eller er det en dårlig ide som bare vil føre til mer problemer? Har subutex værre abstinenser enn benzo? Gir det toleranse, slik at man trenger mer over tid, sånn som med det meste av andre ting?

Føler ennå en svak virkning av subutex og har lyst på mere i dag (og vet jeg kan klare meg uten alt annet hvis jeg sniffer en pitteliten strek), men får spørre litt her og se hvilke tilbakemeldinger jeg får.
Vis hele sitatet...
En ting kan jeg love deg,det blir sinsykt fort dyrt.Toleransen på sub bygger seg syyykt raskt opp.Du må minst doble dosen etter en halv sub,vist du tar konternueligt.Plutselig er linjene på størelse med makka linjer.