View Single Post
Sitat av Supermann! Vis innlegg
Nei,
var litt vel berusapå etylacetat når jeg skreiv så mente det ikke 100%. kreft fks går man rundt å leter etter symtomer tilslutt tro selv at man har det. litt som en hypokonder
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant at dersom en leter etter symptomer på en sykdom, spesielt dersom symptomene kan være litt diffuse, noe de ofte er for kreft, vil det være lett å overvurdere betydningen av visse symptomer. Det er selvsagt mulig å tillegge symptomer langt større betydning dersom en frykter at disse symptomene kunne være tegn på alvorlig sykdom, og dermed overdrive den faktiske graden av symptomer. Det er derfor mulig at en som i lengre tid har ruset seg på løsemidler, for deretter å oppdage at nettopp dette kan være ekstremt skadelig, vil bli ekstra oppmerksom ovenfor tegn på slik skade. Det kan bety at personen oppfatter symptomer som kanskje ikke er reelle, mens om heller er et produkt av personens frykt.

Når det er sagt, gir dette på ingen måte noen kredibilitet til påstanden om at fettløsende midler ikke er skadelige dersom de blir inhalert ol. Fett er elektrisk isolerende, og av grunner jeg ikke tror det er hensiktsmessig å gå nærmere inn på her på forumet, vil nerver som er dekket av fett, også kalt myeliniserte nerver, ha en større ledningshastighet. Dvs, at signalet vil gå fortere fra en del av hjernen til en annen.

Det vil da være åpenbart at stoffer som en fettløsende vil skade dette laget av fett rundt nervecellene, og dermed skade ledningshastigheten i hjernen. På denne måten vil hjernens funksjon skades, og jeg vil anta at de fleste kan være enig i at en saktere signalledning i hjernen ikke høres ut som en god ting.

Dersom du lurer på noe mer rundt hvordan fett får signaler til å gå raskere, eller på noen annen måte betviler det at løsemidler er skadelig for hjernen din, vær så snill, spør!

Dette er symptomer som ikke vil vise seg raskt, og det kan ta mange år før skaden vil bli synlig, selv om du ruser deg på en jevnlig basis. Så, For din egen skyld: Dersom du absolutt må ruse deg, rus deg på noe annet! Dette sier jeg for din egen skyld, ikke som en slags moralpreken.