View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Normale demokratiske måter som massiv fordømmelse fra EU? Fra FN? Tildels fra USA? Fra så godt som samtlige land i verden? Det har jo vist seg å ikkje fungere, fordi Israel gir faen i internasjonalt press. Mot stater som begår overgrep funker desverre ikkje demokratisk press så lenge dei har en sugardaddy i sikkerhetsrådet.
Vis hele sitatet...
Israel gir ikke faen i internasjonalt press. Hadde de gjort det hadde dette problemet forsvunnet for lenge siden, på en sannsynligvis lite ideell måte. Internasjonalt press er den eneste grunnen til at denne konflikten vedvarer, og det må være lov å spørre seg om hvor mange liv, og da tenker jeg ikke bare på hjerter som slår, som ville vært reddet om Israel ikke hadde blitt utsatt for internasjonalt press. Det er etisk galt, men reelt sett ville det kanskje hatt færre konsekvenser.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg ser heller ikkje kva som er illegitimt med å forsvare seg mot nokon som prøver å borde fartøyet i internasjonalt farvatn. Eg ser heller ikkje at slagvåpen er ekstremt stor trussel mot elitesoldater i kamputrustning. Og kanskje Israel, som den profesjonelle parten, burde forutsett litt slike ting, og stansa fartøyet i Israelsk farvatn, på dagtid, ved hjelp av konvensjonelle metoder, istaden for å borde det? Då trur eg ikkje nokon andre enn aktivistane hadde rynka på nasa av det.


Fordi det gir et visst bilde på størrelsen av bidraga når du ser at det er på størrelse med det vi tar ut av oljeformuen vår, aight?
Vis hele sitatet...
Du kan vel enkelt se hva slags trussel slagvåpen utgjør ganske enkelt fra videone som har blitt sluppet og vitnemålene fra israelske soldater. Her påstår du jo at ingen israelske soldater ble skadet fordi utrustningen gjorde dem usårbare mot slagvåpen.

Hadde de forutsett at aktivistene egentlig var martyrer i fåredrakt ville de bordet med maskingevær. Isteden prøvde de en fremgangsmåte som vanligvis ville ført til lite annet enn blåmerker og ødelagte klær.

Å operere i internasjonalt farvann for å beskytte en blokade er lov i følge San Remo memoet 67a hvis du advarer dem i forkantm, noe Israel gjorde mange ganger.



Sitat av slashdot Vis innlegg
Fordi det gir et visst bilde på størrelsen av bidraga når du ser at det er på størrelse med det vi tar ut av oljeformuen vår, aight?
Vis hele sitatet...
For 5 milliarder dollar kan du kjøpe flere tusen tonn med melkerull. Tenk så mye det er!

Når du sammenligner med ting som egentlig ikke har noe med temaet å gjøre er det lett å både underdrive og overdrive. Hold deg objektivt og ikke fordum debatten.
Sist endret av Stratops; 3. juni 2010 kl. 22:26.