View Single Post
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Ikke vær så egoist. Den norske kultur? Vilken kultur? 17. Mai bunaden og helge drikkekulturen? Er det den du vil bevare?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at Norge allerede er på god vei til å miste sine kulturelle røtter, det har globalisering og amerikanisering allerede ført til.
Med et identitært basert felleskap her i Norden ville det bli satt større fokus på igjen (les artikkelen Et Idnetitært Manifest, som jeg linket til) å bevare alt som er særegent og tradisjonellt her i Skandinavia, men det burde også settes mer inn for nyskaping, originalitet og fremgang, uten å kun kopiere omverdenen, slik vi gjør idag.
Vi har derimot like verdifull kultur her i Skandinavia som noe annet sted i verden. Dette sammenfatter mange felt, inkludert vår felles skandinaviske historie fra før-historisk tid, gjennom vikingtiden frem til idag; arkeologiske funn og kunnskap om gammeltiden; vår nordiske mytologi, og folketroen som har overlevert på folkemunne opp til ganske nylig; siden begynnelsen av tusentallet har vi også en sterk kristen kulturarv; nordisk litteratur; nordisk folkemusikk; gamle gårdstradisjoner; slektshistorie; tradisjonelle klær, som f.eks. bunad; landbruks-, jeger-, og ski-kultur etc etc etc.
Alt dette, sammen med vårt nordiske blod, er noe som inngår i vår identitet som nordmenn. og dette er vi i ferd med å miste.

Sitat av d-_-b Vis innlegg
Derimot er jeg sterkt uenig i at vi bør følge en slik FrP ideologi, ikke har FrP gjort noe stort og ikke har de relle løsninger på problemene.
Vis hele sitatet...
Igjen: FRP har ikke mye til felles med våre verdier.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Norsk rase? Dude, det har vært innvandring inn og ut av landet så lenge man kan huske. I den grad Norge har en egen isolert rase består dens kjerneverdier av feige (alle som ikke underla seg kristendommen rømte eller ble drept), underdanige (vi la oss mer enn gjerne under andre land gang på gang og de fleste protesterte ikke i det hele tatt og svært mange samarbeidet gladelig med nazistene mens vi var okkupert) og dumme folk (det er kun de siste hundre årene Norge har hatt egne universiteter).
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen spesiell norsk rase, men vi hærstammer fra den nordgermanske stammen som befolket Skandinavia, og som igjen inngår i den indoeuropeiske eller kaukasoide rase.
Ja, det har lenge vært en viss grad av innvandring til Norden, men denne har for det meste vært fra andre europeiske nasjoner, som vi er nært beslektet med. En viss genblanding mellom europeiske folk er intet nytt.

Du kan umulig mene alvorlig at det norske folk er dumme fordi vi ikke har hatt universiteter til all tid.
Selv om man mangler opphopet kunnskap om all verdens vitenskap trenger ikke dette bety at man mangler sunt jordvett og intelligens.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Du får gjerne bruke tiden din på å prøve å plukke opp nazismen fra ideologiens søppelkurv og prøve å polere bæsjen til den skinner. Ikke bli overrasket når folk ikke umiddelbart lar seg vekke til idioti bare fordi du kommer med vage allusjoner om å bevare "vårt folk". Jeg regner med at alle innvandrerne får bli i landet etter innvandringsstoppen? Eller skal du kaste ut folk som er født og oppvokst i Norge? Jeg regner med at det går helt fint, med mindre de er svarte i huden.
Vis hele sitatet...
Nå er det viktigste å få stoppet videre innvandring som truer etniske nordmenns videre fremtid som folkeslag. Etter at dette er gjort, skal alle fremmedkulturelle som har en mulighet for forflytting tilbake til gammellandet, eller nærtliggende område, fjernes.
En liten minoritet av fremmedkulturelle vil kunne være igjen om ingen annen fornuftig løsning foreligger.
Sist endret av Traditionalist; 28. mai 2010 kl. 18:55.