View Single Post
Sitat av snuskatten Vis innlegg
Funfact:
Hentai betyr perverst...
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede sagt det... :P
Sitat av eskilf Vis innlegg
Seksualisering av barn i tegneserier eller kunst kan godt sammenlignes med tegningene av Mohammed. Det handler ikke bare om at det er frastøtende for enkelte grupper, men også om ytringsfrihet. Flere kunstnere har fått refs for å tegne eller male barn i seksuelle situasjoner, bare fordi vi ønsker at barn skal bli sett på som uskyldige og rene, selv om virkeligheten gjerne kan være helt annerledes. Provoserende kunst som barn i utsatte situasjoner som blir utsatt for trafficking, voldtekter eller tvangsprostitusjon er ting som får fokus når det blir gjort i et provoserende og "krenkende" bilde. Og det er slik virkeligheten er, så hvorfor skal vi benekte den?

Å sette det i et lys om pedofile får utløsning eller ikke burde være satt til side. I alle for meg er det ytringsfriheten som skal bestemme her, ikke om noen synes det er krenkende.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men tegningene av Mohammed virker krenkende for en hel gruppe med mennesker, noen tegner bare for å provosere mens andre sikkert tegner for å vise yttringsfriheten. Lolicon kan sikkert brukes for å vise yttringsfriheten, men er mest laget for at folk skal ha noe å runke til, man kan ikke si det samme om mohammed tegningene.

Og kan vi ta den debatten om Mohammedtegningene er for yttringsfriheten eller ikke i en annen tråd? PLEASE.