View Single Post
Hvis jeg drikker øl, er jeg solgt dagen derpå, deydrert, kvalm, hodepine, oppkastrefleks hvis jeg prøver å svelge paracet, for ikke å snakke om at vann smaker kloakk.

Drikker jeg derimot karsk, er jeg bare veldig tørr i munnen når jeg våkner, bælger nedpå en liter vann og tar en timinutter på trimsykkel tett etterfulgt av en kort kalddusj, og jeg er så god som ny :P

Er du så uheldig å legge deg i stigende rus, må du få i deg vann så fort som mulig om morgenen, helst med en paracet eller to. Pleier alltid å sette en og en halv liter vann ved siden av senga før jeg drar på fest. Egg og bacon er jo som alltid en slager, melk er bra, mineral/vitamintabletter kan være lurt, for å etterfylle lagrene.

Har du vondt i hodet, er dette som regel forårsaket av slåssing, eller at blodkarene i hjernen har utvidet seg pga alkoholkonsumet. Førstnevnte årsak kan ikke jeg hjelpe deg stort med, paracet eller lege. Andre årsak derimot, kan vi gjøre noe med; For å få blodkarene til å trekke seg sammen igjen, kan vi bruke nikotin eller etanol. De aller fleste har vel hørt om "Repair-beer", men skal du ut og kjøre, er det dumt. Nikotin har samme effekt, men fungerer raskere, nikotinet i en røyk bruker ca. 7 sek fra du puster det inn, til det når hjernen, i en pris med snus, ca 2-3 min. Dette har alltid hjulpet meg, paracet synes jeg bruker så lang tid på å kicke inn, pluss at effekten er til tider tvilsom.