View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av creavator Vis innlegg
Rart så mange doktorer det plutselig blir her inne når det kommer til alternativ medisin. Er dere like negative når det kommer til alternative rusmidler også?

Det er mye rart som fungerer og kinesologi er jo tross alt en gammel behandlingsform i kina og med tanke på hvor mange millioner mennesker så antar jeg at der er "ett par" vitner der på at det fungerer.

Jeg mener man bør være åpen for at det finnes flere veier til Rom enn det man først antar eller at det finnes mer mellom himmel og jord enn man tror osv. Er ikke alltid at løsningen på ett problem er å gå den vanlige vei.

Det sagt så må man jo si at det finnes jo utrolig mange kvakksalvere innen for all type behandlings terapi. Så det gjelder vel å prøve for å se hva det gjør. Med ett åpent sinn.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke nødvendigvis være doktor (mente du lege?) for å kunne gjenkjenne bullshit. Og ja, jeg er forsåvidt like negativ ovenfor alternative rusmidler.

Har du kilder på at "kinesiologi" stammer fra Kina? De tre første bokstavene stemmer riktignok, men hvis du tenker etter er det vel mer sannsynlig at ordet kommer fra det greske ordet for bevegelse.. dette står forresten også i Wikipedias artikkel om emnet, som er nokså tynn...

Det å si at det er "ett par" vitner fordi det finnes mange folk i Kina blir litt dumt. Jeg kan like gjerne påstå at appelsiner kurer kreft fordi det er mange stjerner i universet. Ser du sammenhengen? Ikke jeg heller.

Det er nøyaktig kvakksalveri og et minimum av kritisk sans som står til grunn for at jeg ikke blindt tror på dette heller. Det at noen lettlurte folk tror på det er heller ikke noen større grunn.

Gi meg bevis (nei, erfaringer fra din venn/slektning X gjelder ikke. Random crap fra alternative nettsider gjelder definitivt ikke,) så kanskje jeg stiller meg litt mindre kritisk til emnet.