View Single Post
Kanskje det bare er veldig vanskelig for meg å se denne stereotypiseringen. Men skyt meg i låret om jeg tar feil, er ikke mannen også stereotypisert når det forventes av ham at han skal velge kvinne utfra ytre verdier?

Trukke du har fulgt mye med i media hvis det har gått forbi deg at de eneste vellykka menna er kjekke og rike.. Eller i det minste rike. Det er jo en stereotypisering det og, er det ikke..?

Jeg vet ikke, jeg har ikke noe imot og lese om feminisme og kanskje oppdatere meg på den fronten, men jeg føler på en måte ansvaret ligger hos enkeltpersoner som mener noe om emnet da. Det går ann å si ifra til folk som snakker utav ræva for eksempel, det går ann å bevistgjøre seg på hva slags forventninger som er knyttet til en pga kjønn og gjøre noe med det. Jeg kan sjekke opp folk på byen, men jeg gjør det ikke fordi jeg er mann, jeg foretrekker å bli sjekka opp fordi jeg syns det passer meg bedre. Jeg tror at hvis folk bare tar hensyn til seg selv og det dem vil, så blir liksom ikke ting som feminisme så veldig viktig lenger. Om det skulle innebære at man er jente og vil gå ut i joggebukse, eller gutt og vil gå ut i neglelakk og skjørt.Da kan alle bare være seg selv, uavhengig av kjønn.