View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er heilt ærleg rimeleg rar haldning.
Vis hele sitatet...
Nå er det på tide at noen jekker deg ned, Mr. Nynorsk. Du snakker om Internett som om det skulle være politiets avhørskammer.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det vil mao. kompromitere privatlivet til *fleire* personer som er totalt uskuldige. Å derimot hente ut IP-adressa vil svært sannsynlig kun ramme en person - og det er den som har utført forbrytelsen.
Vis hele sitatet...
Den var god! Om du har kjøpt et nytt kjøkken eller ikke, må være verdens mest irrelevante informasjon. Begynner man derimot å rote rundt på nettet for å finne ut hvem som har vært hvor, blir det straks verre. Det er ganske mye privat, og da snakker man ekte privatliv, som ligger spredd rundt i IP-logger. Jeg vil heller ha et samfunn hvor politiet kan se om jeg har bygget på huset, enn et samfunn hvor politiet kan fråtse fritt i alt jeg sjekker innom på nettet.

Jeg kan dessuten legge til at man ikke kan behandle tilståelser på nettet. Nærmere 90 % av dette forumet har jo innrømmet bruk av narkotiske stoffer, men har politiet spurt etter en IP eller to herfra? Man kan ikke bare halvveis håndheve loven - enten gjør man det, eller så gjør man det ikke.