View Single Post
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Det morsomme er at politiet prioriterer slike saker fremover hundrevis av voldtektssaker og vinningskriminalitetssaker som blir henlagt hver dag. Hvis de skal begynne å være konsekvente på å spore opp alle som skriver at de har gjort noe ulovlig på nettet, så vil de få mye å gjøre.

Hvordan skal de klare å bevise at personen solgte, eller i det hele tatt fant en runestein i hagen? De antar altså at alt som blir skrevet på nettet er sant?
Vis hele sitatet...
Politiet antar jo også at personer som kommer inn og forteller at de har blitt voldtatt snakker sant. De antar også at folk faktisk har hatt innbrudd nå de anmelder et innbrud. Hva er annerledes med denne saken?

Politiet er selektive på hvilke saker de tar, men denne saken har de vurdert som så viktig, siden det er snakk om potensielt uerstattelig kulturhistore. For DEG, er det (rett meg hvis feil) totalt uinteressant, du bryr deg ikke om dette, mulige ulovlige, salget.

Men så er det sånn at alle politifolk ikke er voldtekteksperter. Som mange i denne tråden her er det en utrolig generalisering av ting, som er helt på tryne spør du meg. Et stk politimenneske kan ikke løse alle type saker, noen er god på økonomi, noen på voldtekt, noen på miljø...

HVORDAN politiet har tenkt å bevise at han har funnet og potensielt solgt en runestein, er for meg irrelevant. De gjør sine søk, tilsvarende som de vil gjøre på andre saker.

Kanskje de sjekker bankkontoen hans, og finner 20 000,- overført fra en person? Hvem vet, men de har sikkert metoder for å spore opp slike ting.

Men du sier at "de" antar at "alt" som er skrevet på netter er "sant". Tror du virkelig de gjør det, VIRKELIG? De er voksne mennesker som alle andre, og har faktisk mulighet å tenke rasjonelt.

Hvis noen hadde skrevet på forumet her at de har voldtatt en jente (som faktisk noen har skrevet om, men finner ikke tråden for øyeblikket), skal politiet ikke etterforske det ? Det kunne faktisk vært din vennine.