View Single Post
Sitat av meitemark Vis innlegg
edit: Nei. Vi sletter ikke poster fra folk som i ettertid innser at det de postet om var en kriminell handling. Du skulle ha tenkt på det FØR du postet. Det er ingen vits å sende pm/rapportere posten. Vi fjerner heller ikke alle poster en bruker har.
Vis hele sitatet...
Hæ? Hvorfor skriver du det til meg? Som om jeg nettopp sendte PM til deg og spurte om du kunne slette postene mine? Det har jeg aldri spurt om. Og jeg vet at nFF overleverer info til politiet, jeg skrev det nettopp selv. Hvorfor skriver du det på nytt da? Prøver du å manipulere hvordan jeg står fram?
Jeg står for alle postene mine, og har aldri sendt en PM til deg og bedt deg om å slette dem. Så vennligst ikke indiker/antyde at jeg har gjort det.

Sitat av Provo Vis innlegg
Atter en gang: Dette har ingenting med personvern å gjøre. Personvernet opphører i det du har begått en kriminell handling og er under etterforskning. Hvordan ellers skulle etterforskning i det hele tatt vært mulig?

Det har enda mindre med ytringsfrihet å gjøre, ettersom ytringsfrihet er retten til å ikke bli straffeforfulgt av myndighetene for hva du har sagt. Hvis denne personen blir straffeforfulgt og dømt, er det på bakgrunn av hva han har gjort - altså solgt fredede kulturminner på det private markedet - ikke for hva han har sagt. Det er ingen som ønsker å hindre han fra å komme med innrømmelser, anonymt eller ei, men en innrømmelse fjerner ikke straffeskylden for det han har gjort.
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg sa "først og fremst". Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Selvfølgelig blir han straffet for handlingen og ikke fordi han SA handlingen. Men at han sa det, førte til at politiet fant ut om det. Kan ikke bli mer åpenbart enn det. Ytringsfrihet har ofte med meninger og holdninger å gjøre. Dette innebærer også retten til å snakke om handlinger på et anonymt forum uten å måtte bli straffeforfulgt. Du skjønner vel poenget mitt?
Så jeg gjentar: KJEMPEBRA av den nettavisen som støtter personvernet og ytringsfriheten. De støtter først og fremst retten til å si hva man vil anonymt, og det mener jeg er viktigere enn å straffe folk.