View Single Post
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Jeg mener internett, aviser o.l. burde være akkurat dette. Muligheten til å uttrykke meg anonymt uansett hva jeg har gjort. Det er f.eks. lettere å gå til et internettforum eller benytte seg av internettbasert hjelp enn å gå til psykolog om man har gjort noe galt og man sliter med seg selv i ettertid. Jeg har store problemer med det.
Vis hele sitatet...
Totalt enig. Derfor jeg er i mot datalagringsdirektivet. DLD bruker jo skremselspropaganda og truer med at alle ungene i Norge vil bli voldtatt av pedofile, med mindre vi lar hele samfunnet overvåkes.

At nFF's admin synes det er greit at "kriminelle" som ytrer via internett skal bli utlevert og straffet, er nesten litt skummelt. Men jeg har jo lest om at han har utgitt noen IPer til politiet tidligere, til tross for at dette virker som et ganske så åpent forum.

Til slutt: Hvorfor skal ikke det være en rett å være anonym? Nå snakker jeg ikke bare om nFF, men Internett og i samfunnet generelt. Hvis mannen ville fortelle at han solgte noe til 20000, må han få lov til det.
KJEMPEBRA av den nettavisen som støtter personvernet og ytringsfriheten. De støtter først og fremst retten til å si hva man vil anonymt, og det mener jeg er viktigere enn å straffe folk.