View Single Post
jeg tipper det egentlig er svært mange som har tenkt den tanken, og som tenker den som er eldre enn deg og yngre enn deg. slutta ifjor på mitt siste skole år (vg3) et par mnd før eksamen (da jeg egentlig skulle slutta), fordi jeg ikke hadde motivasjon og var skolelei, likte ikke et par av lærerne, og folka i klassen var ikke så kule heller, men hey! sånn er det noen ganger, noen ganger er livet kjipt, og sånn er det bare.. der og da kunne jeg jo velge å gjøre hva enn jeg ville, så jeg slutta, siden det var det som frista mest der og da. idag har jeg vært arbeidsledig over et år, og angrer drøyt mye på at jeg ikke gadd å fullføre den siste lille biten før jeg var kommet gjennom et personlig mål. det er jævlig mange som sier den slags når man er i den aldern du er, men du kommer til å angre på det seinere i livet en gang dersom du ikke fullfører det ordentlig, hvertfall hvis du KAN og har muligheten til å gjøre det jævla bra. før eller siden så utvikler eller utvider perspektivet i hodet ditt seg, og da ser du plutselig ting på en helt annen måte. anbefaler deg å bite tenna sammen og tenk at du blir bare sterkere inne i deg sjæl av å gidde å jobbe når det er som verst, når det er ekstra tungt, og du gidder å ta i det taket som trengs, det er da du forsterker din egen evne til å gjennomføre ting, og den slags "ting" er i bunn og grunn jævla viktig, spørumeg. tro meg, du gjør det beste for din egen del ved å bare stå på, og tenke at dette må du igjennom uansett, gjør det beste ut av det! prøv å gjør ting på den måten det funker best for deg, så lenge du får med deg det du skal. det er verdt det å gjennomføre skolen, hvertfall jævlig dumt å fucke opp 10.klasse året, da det er disse karakterne du tar med deg ut når du skal søke videregående skole.
just my 2 cents!
lykke til med resten av ungdomsskolen a

og jo, forresten, anbefaler jeg deg å snakke med lærern din, eller andre voksne som er på skolen om det du føler. vær åpen om det du mener, og forklar det på best mulig måte uten å virke støtende eller frekk. snakk saklig, fortell at du er drit lei, lurer på om han/hun/de kan hjelpe deg å få læringa til å bli noe bedre. brått så kan det hende de finner på noe helt annerledes, kanskje de kan få ordna en annen gruppe med elever som tenker mye av det samme, som kan få gjort noe på en litt annen måte? er ikke umulig vettu..
Sist endret av anonym49544; 7. mai 2010 kl. 00:32.