View Single Post
Sitat av motleycrue Vis innlegg
Er 17 år gammel.

har også grublet mye på de store spørsmålene inkl; hvem er jeg? Hva er min identitet? tenker også alt for mye på valgene mine før jeg gjør dem, så det med hasj røykinga var godt gjennomtenkt.

Skal til legen i nær framtid og lurte også på om noen har erfaring der, kan jeg si f.eks at jeg har røyka? Hva kan jeg vente meg av evt medikamenter og undersøkelser om det er depersonalisering som er tilfellet?
Vis hele sitatet...
Spørsmålene du nevner her er helt vanlige ting jeg tror de fleste opplever i ungdommern, til en viss grad. Jeg har alltid følt at det å røyke får deg til å gå enda mer i dybden på akkurat slike ting, så det kan godt være det forsterker det. Om du syntes det er ubehagelig burde du kutte ned forbruket ditt (ideelt sett bør man ikke begynne å røyke før i 20-årene, når hjernen er mer utviklet).

Legen vil nok ikke gi deg noen legemidler, men det kan være du blir henvist til en psykiater. Etter årevis med lobbyvirksomhet ifra legemiddelindustrien sin side er det i mine øyne blitt for stor fokus på å medisinere, og jeg ville ikke bli overrasket om psykiateren ville skrevet ut en del unødvendige medisiner som egentlig bare maskerer problemet. Dette er selvfølgelig kun min personlige mening og er ikke nødvendigvis riktig i alle tilfeller.