View Single Post
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du er ikke på utkikk etter noe stoff som du blir slank av, tro meg.

la meg gjøre dette kortfattet:

1. du skriver ingenting om kosthold, og da antar jeg dere ikke har endret kostholdet heller. dette er prioritet nummer 1. uten dette kommer dere ingen vei.

2. du nevner ingenting om hva dere trener. det er relevant. kardiotrening er hva dere vil, ikke vekter og muskelbygging. sier ikke at dere skal holde dere unna det, men fokuser på kardio.

3. det finnes ikke noe substans i verden som hjelper deg med å langvarig gå ned i vekt. da måtte man i så fall funnet et stoff som permanent endrer kroppens forbrenning, og det eksisterer ikke pr. idag.

4. om dere velger å gå for noe ulovlig, så er vel efedrin noe av det mest brukte, som f.eks. ECA-stack som inneholder efedrin, koffein og aspirin.
selv om dette vil hjelpe dere å ta av vekt i begynnelsen, vil vekten komme tilbake med en gang dere slutter å ta stoffet, ettersom det jeg har nevnt over, forbrenningen endrer seg ikke.

den ENESTE.. og da mener jeg eneste.. måten, for å trygt, sunt og permanent gå ned i vekt, er å trene RIKTIG (ikke bare "trene"), og ENDRE KOSTHOLDET.

ved å endre kostholdet kan du og endre hvor fort og effektivt kroppens forbrenning av fett/energi foregår, men dette tar tid.
det finnes ingen snarveier, og for guds skyld ikke la deg lure av ting som påstår de finnes, enten det er snakk om treningsapparater på tv-shop eller mirakel-bønner fra afrika.

du kommer bare til å bli skuffet.

mine råd:

1. bruk noen lapper på en ernæringsfysiolog, som hjelper deg/dere med å sette opp en variert og sunn kostplan, slik at du vet hva du spiser, og hvorfor du spiser det.

2. bruk noen lapper, eller spør noen på treningssenteret, om de kan hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram for å effektivt brenne mest mulig fett på en sunn måte.
Sist endret av somnium; 4. mai 2010 kl. 02:55.