Tråd: OxyNorm
View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ang. Bechterew, så er det minst en studie som viser at omega 3 tillskudd kan lett symptomene noe. Det er verdt et forsøk for alle som lider av denne sykdommen, synes jeg.

Sjekk også ut denne artikkelen: http://www.trim.no/pub/art.php?id=1026
Vis hele sitatet...
Kom over denne tråden her av en eller annen grunn og ser her at det er snakk om Bechterew.
Jeg har selv Bechterew og spiser Selolje - omega -3 - 6 og 9.
Samtidig så bruker jeg en medisin; en injeksjonsveske som heter Humira. Det er en medisin jeg må ta subkutant 2. hver uke- resten av livet.

Denne medisinen er som natt og dag for meg. Ingen smerte preperater hjelper på samme måte som Humira. Det ser ut som en monster insulinpenn og settes i låret annen hver uke. Problemet med medisinen er at hver enkelt sprøyte koster ca. 5500 kr, noe jeg får dekket av staten på hvit resept.

Til Bechterew pasienter vil jeg anbefalle å spørre etter humira og be en lege søke etter denne medisinen. Den har gjort underverker for meg og behøver ikke lenger ta smertestillende, bortsatt fra gjerne 2-3 dager annen hver uke om vinteren da smertene står på som verst. Dette er de 2-3 dagene rett før jeg skal ta ny injeksjon med Humira.
Smertestillende tabletter må taes hver dag, flere ganger for dagen i motsettning til 2 ganger i måneden.