View Single Post
Hvordan i all verden kan du si at Cannabis er det tryggeste rusmiddelet?

Rusvirkningen varierer fra person til person og noen tåler mer enn andre. Det jeg kan si om saken er at hasj ikke er bra. I et slikt miljø vil man se og erfare hvordan personligheten endrer seg gradvis. Ikke bare hos dine venner, men også hos deg selv. De første årene var det jo spennende og morsomt å røyke, men jeg bestemte meg for å slutte da jeg ble aggressiv av det. Det føltes som om jeg skulle eksplodere. Men livet mitt i dette miljøet var ikke over for å si det sånn. Jeg gikk videre til andre ting .Men det er en annen historie.
Men jeg har bodd i samme hus med en hasjrøyker siden 1999.

Jeg har fått sett å føle på kroppen hvordan disse humørsvingningene er og jeg har mang en gang sett hvordan en "ufarlig" røykings har ført til psykoser.
Alt var bra så lenge røykingsen var i hus, men var det tomt, ja da ble himmel og helvete satt i bevegelse. Angst,depresjoner,stress og sinne. Kunne gjøre alt for å få seg et trekk. Og alt dette "bare" pga hasj.

Jeg kan være enig i at Cannabis kan brukes i medisinsk sammenheng, som smertelindring og for å hindre depressive faser hos noen med psykiske lidelser. Problemet med å røyke når man sliter med det psykiske er at man må begynne på nytt når rusen går ut. Så hva er vitsen.

Så har man den gruppa som klarer å "kontrollere" røykinga si. De fungerer i jobbsammenheng, har et familieliv, alt er bare velstand og idyll. Men da må jeg bare spørre; Hvis alt er bare velstand, hvorfor i all verden trenger de å røyke da? Hvorfor må de ruse seg?

Og jeg ser du nevner hasj-marsj gjengen. Hehe, ja da må jeg le. Noe så dumt å se på. De er utrolig tøffe der de går å gjemmer seg under skjerf, luer og hettegensere. Dette er den gruppen som synes det er tøfft å røyke, som "driter" i hva samfunnet sier, men når det kommer til stykke så skal de ikke ta ansvar for noe som helst. Så kommer det beste: De søker om tillatelse til politiet til å ta seg en røykings etter de har gått i tog. Er det virkelig mulig?!
Ja, de har jo tross alt vært flink å gått et stykke for å demonstrere. Mot hva da? Å få legalisert Cannabis?! De aner ikke hva de snakker om.
Det gjør jeg.
Jeg bare skjønte det ikke da jeg var fjortis.
Uansett hva jeg har opplevd i et miljø som dette og hvilke konsekvenser det har fått for meg, så har jeg blitt noen erfaringer rikere.