View Single Post
Conseal's Avatar
Trådstarter
140
Sitat av MrBlåtann Vis innlegg
http://www.ketv.com/news/19578023/detail.html

Det er et tragisk freak ulykke, men det kjipe oppi det kjipe var at han ikke hadde helseforsikring( i likehet med 90% eller noe av amerikanske MMA utøvere har jeg lest). Den gjennomsnitterlige lønningen til en amerikanske proffosjonelle MMA utøver var 11k dollar i fjor. Så det er vel noe av forklaring til at helseforsikring nedprioriteres. Spør du meg, skulle arrangsjøren dekket heleforsiktig for samtlige utøvere på "cardet" dems.
Vet at jeg har helseforsikring bakt inn i medlemskontigentet mitt til klubben min via norges kampsportforbund. Da under dekke at vi også driver med BJJ. Såvidt jeg har fått høre slet man med å få til deal med Norgeskampsportforbund under "MMA flagget" da den avtalen blei ordnet til for 5-6år siden eller noe.
I sin tid blei MMA klubben også kastet ut fra NTNUs treningslokaler, fordi de ikke likte sporten. Så all ære til pionerene for MMA i Norge som har måtte kjempet mot diskriminering/fordommer.

Medlemmene på den tiden var NTNU studenter.
Vis hele sitatet...
Veldig tragisk ulykke.. Så også virkelig ut som en "freak accident." Veldig forståelsesfullt av han og familien og ikke skylde på sporten, som mange andre sikkert ville gjort.

Det du sier med NTNU er jo et godt eksempel på hvor lite akseptert sporten er. Virker som folk tror det fortsatt er fullt ut galematias med "no holds barred" som i gamle dager