View Single Post
Jeg har vært lakto-ovo-vegetarianer (dvs. en som spiser meieriprodukter og egg, men ikke kjøtt/fugl/fisk) i femten år, bortsett fra ett av de årene da jeg var veganer (ingen animalske produkter).
Grunnene til det er mange, og ingen av dem er noens business. Samtidig er det ikke min business hva andre folk spiser, så det driter jeg hardt i.
Folk får spise hva de vil.
Igjen da, hver gang noen får rede på at jeg "ikke er som dem" så skal de alltid diskutere det, og det irriterer meg noe jævlig. De skal alltid ha argumenter osv. og prøve å overbevise meg og få meg "over" på kjøtt igjen.
Jeg prøver å forklare at de kan drite i det, fordi det klarer de ikke, og at de også kan drite i å diskutere det, fordi jeg driter i alle deres meninger. Da blir folk ofte irriterte. Det er jo litt moro, da.

Kan vel også legge til følgende:
Det som folk oftest oppfatter som "vegetarianer" er det som heter lakto-ovo-vegetarianer. En som er 100% vegetarianer kalles altså "veganer". Det finnes også andre betegnelser, som "fruktianer" osv. men det er ikke særlig utbredt, ihvertfall ikke i Norge.

Til slutt:

Sitat av Widow Vis innlegg
Jeg bare lurer, hvordan vegetarianer er du?
Og hvorfor er du vegetarianer? Fordi du syns synd på dyrene eller fordi du føler deg "lettere" med et annet kosthold?
Vis hele sitatet...
Jeg lurer veldig på hvorfor folk er nødt til å vite grunnen for hvorfor man er vegetarianer. Hva er det som er så interessant med det?