View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Artig at du nevner sashimi. Jeg er en stor fan av sashimi Felix Poker. Og om jeg spiser fisk er det stort sett det det går i. Etisk sett kan man jo spørre seg om Tunfisk er noe man bør spise. Rovfisk er jo også høyere oppe på næringskjeden og samler dermed opp flere miljøgifter.
Vis hele sitatet...
Selv spiser jeg sashimi av økologisk oppdrettslaks, torsk, sei, makrell, kamskjell, torskerogn og hva annet jeg enn måtte komme over, ikke bare tunfisk
Sitat av Bearass Vis innlegg
På helse siden så pekes det jo bl.a på at animalske proteiner er kreftfremkallende i langt større grad enn vegetabilske proteiner.
Vis hele sitatet...
Hæ? Proteiner, i sin naturlig form (ikke varmebehandlet), er ikke kreftfremkallende. Hverken animalske eller vegetabilske.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg er likevel rimelig overbevist om at om du prøver selv å holde deg unna kjøtt en lengre periode at du vil føle deg svært annerledes i både kropp og sinn.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt perioder på 2-3 år uten rødt kjøtt, hvor jeg kun har spist egg, fisk samt noe kylling. Jeg merket ingen forskjell når jeg begynte å spise mer og mer variert igjen. Nå spiser jeg alt av animalske produkter unntatt svin, da det ikke er noe særlig å spise rått (stor fare for trikiner). Jeg kjenner meg aldri "tung" eller "agressiv" etter et slikt måltid, men det må nevnes at jeg aldri varmebehandler maten, og spiser små porsjoner.