View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
"Vegetarianisme er hovedsakelig et kosthold uten produkter laget av dyr. Felles for alle vegetarianere er at en ikke spiser kjøtt, fisk eller fugl." (wikipedia).

Ifølge wikipedias definisjon er jeg altså ikke en vegetarianer. Jeg spiser nemlig egg, meieriprodukter og fisk.
Vis hele sitatet...
Du er pescetarianer, og hvis du kutter fisken er du ovo-lakto-vegetariner
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg håper å kutte ut fisken helt og holdent engang i framtida når jeg får mere peiling på godt og proteinrikt vegatarisk kosthold.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem å få i seg nok preoteiner uten fisk, om du drikker melk og spiser egg. Du vil dog kunne få et problem med å få i deg nok omega 3, med mindre du spiser ganske mye egg og/eller tar tran, linfrøolje etc.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hovedgrunnen til at jeg er holder meg unna kjøtt er at jeg driver med meditasjon og at kroppen føles lettere og mere meditativ når jeg spiser vegetarisk kosthold.
Vis hele sitatet...
Jeg er en av dem som mener at kjøtt, fisk og andre animalske produkter er sunt, og en viktig del av menneskers kosthold. Vi trenger imidlertid ikke mye av disse matvarene. Jeg vil anbefale deg å prøve å spise sashimi (rå fisk), du trenger ikke mer enn 1-2 små porsjoner om dagen for å dekke en stor del av både protein og omega 3-behovet ditt, og kombinert med ett egg, får du kolesterolet du trenger også. Du vil føle deg langt "lettere i kroppen" etter et måltid med en liten-moderat mengde rå fisk, enn etter en stor middag med ovnsbakt laks, poteter og smør
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det føles naturlig - og jeg mister rett og slett lysten på kjøtt.
Vis hele sitatet...
Det er desverre ikke slik at kroppen vår alltid klarer å fortelle oss hva vi trenger. Selv om noen bare har lyst til å spise loff med nugatti (jeg var sånn når jeg var yngre) betyr ikke det at dette er riktig eller sunt for vedkommende. Denne følelsen du sitter med, at det er "naturlig" for deg å ikke spise kjøtt, er en del av det østelige, åndelige mindsettet som følger med meditasjonsinteressen din.

Fortsett med meditasjon, det er jeg overbevist om at er gunstig, men tenk deg om to ganger før du kutter ut flere av de animalske produktene du spiser. Prøv heller, slik jeg anbefaler, å spise fisken rå og i mindre porsjoner. Du vil garantert kjenne en forskjell!
Sist endret av felix_poker; 27. mars 2010 kl. 14:05.