View Single Post
Hei!

Kom i diskusjon med søskenbarne mitt om vegetarianere kontra ikke-vegetarer.

Jeg siterer det hun sier:
Nå begynner jeg å bli drittlei av å bli sett ned på av vegetarianere! Jeg har ikke uttalt meg en dritt om de før, og har ikke brydd meg om deres måte å spise på, men la meg få eta kjøttet mitt i fred så kan dere få holde dere til gress og grønne enger!

Kom ikke å fortell meg at jeg ville fått et bedre liv av å spise grønske og kaninfòr fremfor kjøtt, når man per dags dato må spise 4 gulrøtter for å få i seg like my kalsium som det var i ei gulrot i 1940.

Forskningen - som dere vegetarianere er så glad i - viser at mange grønnsaker har mistet halvparten av sitt natrium og kaliuminnhold sammen med over 70 prosent av jerninnholdet siden 1940 og laksens omega3 innhold har blitt halvert på 10 år, bare for å gi et eksempel, så kan dere få ha uthulte, posete øyne og likblek hud i fred.

dere kan sitte der og gnege på frukt og grønt som er blitt fraktet nesten hele verden rundt i store, skitne biler og fly som forurenser lufta og sprer støv og skitt på jorda hvor gulrøttene deres plantes bare for å havne i grønnsaksdisken på mega uten dårlig samvittighet, imens jeg tar meg en biff av godt, norsk hjemmeslakta villsau. Jeg bryr meg ikke om hva dere trør i kjeften, så lenge dere ikke legger dere opp i hva jeg eter.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har også merket det.
- Hvorfor blir vi alt-etende sett ned på av vegetarianere?
- Hvorfor blir vi stemplet som dårlig/urent menneske bare fordi vi spiser kjøtt?


Jeg mener, naturen må få gå sin gang.
Er det galt av andre rovdyr som rev og gaupe å drepe og spise andre levende dyr?

Og jeg er fullstendig enig med mitt søskenbarn.
Jeg har en kompis som er veggis, og han rakker ned på meg hver gang han ser at jeg spiser noe kjøtt.
Jeg får stadig høre hvor uren jeg er, og at jeg er et dårlig menneske fordi jeg spiser noe som har levd, hatt et ansikt og har følt følelser.


Mitt søskenbarn sier noe om at grønnsakene ikke er like sunne som før.
- Det fant jeg ikke noen kilder på, og jeg kan innrømme at jeg ikke brukte alt for lang tid på det heller.
Men vist jeg tenker meg om så kan jeg lett tro på at det er sant mtp. på all forurensingen som pågår i dag.

Men jeg vil at dere skal vite at jeg ikke har noe imot vegetarianere, jeg er bare lei av å bli sett på som et dårlig menneske bare fordi jeg spiser kjøtt.



Men hva er deres meninger på dette emnet?
Vegetarianere og ikke-vegetarianere, diskuter!
Kom med synspunkter fra alle kanter.
Sist endret av Ondskap; 27. mars 2010 kl. 12:27.