View Single Post
Sitat av Jellow Vis innlegg
Og til alle dere som kritiserer hykleriske miljøarbeidere;
Hvis man vil lage en bedre verden, så er det første man må gjøre å bry seg! Hvis man sprer budskapet sitt og er med på å skape holdninger rundt om som på sikt kan føre til at det ikke ligger en brun tåke over dalen der jeg bor, kan det kun være positivt. Om man da tar seg en sydentur er det hyklerisk, ja, men samtidig har man jo også gjort litt for å skape en bedre verden.
Jeg sier ikke at det ene veier opp for det andre, men det er i hvertfall bedre enn å dra på den sydenturen og ikke vise noe form for positivt engasjement på hjemmebane...
Vis hele sitatet...
Joda, holdninger og engasjement er viktig - men jeg mener det er feil fremgangsmåte å gå rundt å oppføre seg som bedrevitere (og i mange tilfeller som bedre mennesker). Jeg tror dette virker imot sin hensikt.

Jeg synes heller at folk som ønsker å gjøre noe for miljøet uten å vie livet sitt til det skal gå frem som gode eksempler, istedenfor å banke på ruta til folk som har bilen på tomgang. Bare det å lage en tråd hvor man foreslår å straffe folk som har bilen på tomgang, er i mine øyne ekstremt ureflektert og idiotisk.
Sist endret av f00b; 27. mars 2010 kl. 04:04.