View Single Post
Jeg var på piratfest hos ei daværende venninne for noen år siden, og jeg og en annen venninne hadde kledd oss ut og var klar for fest.
Siden vi ikke kjente noen andre på festen valgte vi å sette oss ute på verandaen (var sommer) og drikke litt der. Etterhvert ble vi i godt humør, så vi fyrte opp litt Flogging Molly på høyttalere og dansa rundt. Plutselig kommer det en gutt ut, tar tak i pirathatten min og kaster den utenfor rekkverket på verandaen. Jeg tenkte at "det blir jo ikke piratfest uten pirathatt!", så jeg bestemte meg for å hente den.

Verandaen til venninnen min er da sånn som går rundt nesten hele huset, så noen deler av verandaen er veldig lav over bakken (ca 1 meter fra toppen av rekkverk til bakke), mens resten er høyere over bakken (3-4 meter fra toppen av rekkverk til bakke).

Der jeg skulle klatre over var det rett i underkant av to meter ned, men det var også en nedoverbakke der som gikk videre under verandaen. Jeg tok ihvertfall sjansen, for jeg blir en del tøffere når jeg har hatt i meg alkohol, så jeg hoppet ned etter hatten. Det gikk fint, og det var ingenting å si på landingen. Jeg tok på meg hatten, og skulle klatre opp igjen. Da hadde det også kommet en kamerat av meg ut på verandaen, så det var nå 3 stykker som sto og så ned på meg.

Jeg sto som sagt ved en nedoverbakke, og det var en trapp litt lengre unna, så jeg skulle klarte opp rekkverket på trappen for å komme meg over rekkverket på verandaen. Jeg tar tak, og begynner å klatre. Men, det var lettere sagt enn gjort. Det var passe glatt, så jeg presterte å dette på ryggen ned på gresset, for så å skli ned bakken under verandaen, fortsatt liggende på ryggen. Jeg kom meg fort opp bakken igjen, og der sto alle og lo så de grein. Jeg prøvde å komme meg opp på verandaen igjen, og denne gangen gikk det bedre. Jeg fant også ut at jeg hadde et digert skrubbsår på ryggen, sammen med litt blod og grønske. Det var passe flaut, og jævlig vondt.