View Single Post
Nå har jeg fått nok av de ørepluggene som følger med iPoden og vil ha nye. Jeg krever god lydkvalitet da jeg er over middels interessert i musikk. Det må være et godt, balansert lydbilde med klar og fyldig lyd. Mange ørepropper har overdrevent mye bass som er lagt til for å gi et inntrykk om at dette er gode varer. Det imponerer sikkert ungdommer som utelukkende tenker på bass, men ikke meg. På motsatt side finner man jo de som nærmest ikke har bass, disse ørepluggene er imidlertid som oftest av dårligere kvalitet og hører til den laveste prisklasse.

Musikken jeg hører på er for det meste elektronisk, som f.eks Younger Brother, Ott, Entheogenic, Shpongle, Shulman, Deep Forest, Hallucinogen, Bluetech, Prometheus, men også former for techno og dubstep. Jeg kommer også innpå sjangre som trip-hop (f.eks Blockhead), hip-hop (Jedi Mind Tricks), alternativ rock (som Yeasayer) og innimellom noe metall. Pink Floyd er jo også en selvfølgelighet.


Kom med tips og erfaringer og gjerne skriv litt om hvorfor akkurat disse ørepluggene er så bra og hvordan dere opplevde musikken. Angående prisen kan jeg gå opp i noe over tusen, men gode, billige alternativer er selvsagt å foretrekke.
Sist endret av exocytose; 19. mars 2010 kl. 22:06.