View Single Post
Hellå,
Går tredjeåret på vgs, og det har seg slik at vi nå over lang tid har fått oppførselsanmerkninger for å bruke snus i timene. Igår hadde jeg en episode hvor en lærer ba meg om å spytte ut snusen, men jeg forklarte hun pent om at dette var noe jeg ikke kom til å gjøre. Når jeg kommer hjem og skjekker anmerkningene på itslearning, hadde hun da ført opp 2 anmerkninger på meg.
Jeg sendte hun derfor en mail og spørte hun om kunne sende meg skolereglementet, og utheve hvor det står konkret at snus ikke er lov på videregående skoler.

Hun sender meg så reglementet, men jeg stusset over at det var en linje under paragrafen angående besittelse og bruk av rusmidler som gikk noe i denne duren: "Snus er etter norsk lov regnet som et rusmiddel, og er derfor ulovlig i den videregående skolen". Jeg googlet så opp det orginale skolereglementet, og fant fort ut at denne siste strofen IKKE står under rusmiddelparagrafen! Dette vil si at læreren, eller gud veit hvem, faktisk redigert skolereglementet til sin egen fordel basert på personlige meninger.

Jeg har tatt kontakt med Akershus Fylkeskommune og forklart saken, de mente at lærere ikke har lov til å gi anmerkninger for dette. Jeg videresendte hun også dette "forfalskede" skolereglementet, og at hun skulle komme tilbake til meg. Venter fremdeles på svar, men har på følelsen at det kommer til å ta sin tid.

Hva er NFF sitt synspunkt på dette?
Sist endret av SmokeTheHerb; 19. mars 2010 kl. 12:40.