View Single Post
Jeg ville nok ikke gjort stort. Kanskje tatt meg en røyk, eller en slurk eplejuice (hvis jeg hadde eplejuice).

Jeg synes det er vår rettighet og også vårt ansvar og pynte på jorden. Hva er egentlig bedre enn å ta kunsten ut i gaten, fremfor på ett museum. I byen blir vi bombardert med reklameskilt og plakater overalt, er ikke også dette tagging? Er det liksom greit med stygge ting i bybildet så lenge kommunen har godkjent det. Det er viktig at den kunstneriske utformingen av en by er åpen for alle og ikke bare for politikere og "kjente" kunstnere. Det at mange taggere (kanskje de fleste) lager stygge, uorginale tags og piecer er jo kjipt og det går ut over oss alle. Men det gjør også alle de forurensende bilene, reklameplakatene, stygge bygningene og alt bråket og støyen vi blir bombardert med i en by. Ser du en stygg tag, mal over den. Ser du en stygg reklameplakat, mal over den også. Videre synes jeg det er viktig og tenke over komposisjon, fargebruk etc. når du skal lage kunst i bybildet. Å markere ett revir er det som voldelige gjenger og hunder holder på med og bør ikke forveksles med et kreativt uttrykk. Ikke bare piss opp en signatur hvor som helst. Husk at det kreves stort talent for å lage noe bedre , mer rent i utrykket enn en hvit eller grå vegg. Serieproduserte tags er jeg litt imot men det kan jo være tøft med f.eks det samme ordet skrevet fem hundre ganger bortover en vegg. Hvis det handler om å få respekt for hvor "sprø" du er og hvor mye du har bombet eller hvor mye fame du har, så er det ifølge min mening teit og egoistisk. Til taggere: Kunst handler om å utrykke sine følelser gjennom symboler og farger, mulighetene er uendelige, tenk større og vær originale. Alle har sikkert sett taggen din hvis du har fått opp tags over hele byen, du har fame, men ikke nødvendigvis talent. Fame har en elendig pop artist også. Gjør nye ting, bruk nye materialer, reis skulpturer, heng lydannlegg i trærne, mal på asfalten, heng fine bilder ut i gata med ramme, skriv et kult sitat og hvorfor ikke på latvisk eller islandsk?. Vi må overføre alt det beste fra kunsten til Grafitti ("graffiti is any type of public markings that may appear in the forms of simple written words to elaborate wall paintings" fra Wiki). Slik blir ikke kunsten bare noe for de intellektuelle men noe for hele befolkningen. Denne syns jeg er morsom.http://2.bp.blogspot.com/_b0Alqd5HqwU/SSkXTD-20hI/AAAAAAAABDk/07pxI4iIkgw/s400/IMG_0412.JPG

Sitat av Fornuftig Vis innlegg
om det er en dude som lager nydelig graffiti piece, så hadde jeg klart gått bort og gitt han ros. Om det er en som tagger "fuck skole" og sånne ting, så hadde jeg personlig gått bort og tatt tusjene eller sprayboksene fra han og ringt til politiet
Vis hele sitatet...
Ser det er mange som deler denne holdningen. Jeg synes det faktisk er de banale taggene, utført av ikke-taggere, som er best. Som "fuck" eller "kukk" eller "jesus elsker deg". De har ofte ett renere uttrykk, er mer "ekte". En piece i "klassisk stil" kan bli for kjedelig for min del. Uansett, vi har alle forskjellig smak. Noen liker Britney Spears, noen liker Stravinskij.

One love

Sitat av Brulte Vis innlegg
Det er skattebetalerne som må betale dette når det må vaskes vekk, derfor hadde jeg blitt fly forbanna, det er da nok av folk med "sugerøret" i statskassa.
Om dette var ett sted som var lovlig til formålet er det en annen ting. Det er vell en del av ytringsfriheten.
Vis hele sitatet...
Skattebetalerne betaler også for jagefly og tanks laget kun for å drepe. Og motorveier. Kort fortalt betaler vi for en masse dritt noen mener vi trenger og selvfølgelig også for masse bra, som sykehus. Tror ikke fjerning av tægging er en større utgift en forsvaret for å si det sånn.