View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mahogn Vis innlegg
Igjen.

Den eneste måten Cannabis kan dokumenteres "entydig bevist" å hjelpe mot hodepine, moderat kvalme og dårlig apetitt, er gjennom pasienter og hva dem sier. Pasienter har altså, gang på gang, sagt til legen sin eller rett og slett bare generelt til hverandre - at dette fungerer.
Vis hele sitatet...
Når tilstrekkelig mange pasienter, som har fått aktivt stoff (=cannabiss) har fått bedre effekt enn tilsvarande antall som har fått placebo (f.eks. saltvatn) så kan en sei det ja. Forskarar er ikkje fødde i går, og korrigering for placebo er SJØLVSAGT i alle seriøse medisinske undersøkelser. Da får en korrigert for personer og leger sine oppfatninger, ettersom dei ikkje aner om det er olivenolje eller hampolje det er snakk om.
Sitat av mahogn Vis innlegg
Men det er OK for deg, det går deg templer forbi - for nå snakker vi om helt andre ting, nemlig kreft - selv om det er akkurat samme prinsippet, i en tidligere fase. Folk sier det virker, så nå får vi se omd et stemmer - akkurat som med apetitten, akkurat som med hodepinen, etc.
Vis hele sitatet...
Å samanlikne kreft og smerter generelt er så hårreisande hinsides tåpelig påstand at eg har knapt nok ord. Kreft er reint fysiologisk ukontrollert celledeling, og ein sjukdom der placeboeffekten har relativt dårlig virkning. I tillegg krevst det faktisk ikkje berre demping over tid, slik at vårt eige immunforsvar får rydde opp; det krevst dreping av kreftceller. At du vel å samanlikne dette er i beste fall ignorant av deg.
Sitat av mahogn Vis innlegg
Jeg er overbevist om at vi vil se de samme tendensene når "folk flest" tar til seg informasjonen om hampolje og prøver den ut mot forskjellige sykdommer Big Pharma håver inn skammelig store summer på årlig.
Vis hele sitatet...
Wooo. Konspirasjonsteori. Seriøst, eg gidd ikkje sei meir enn det. Det er banalt å anta at ikkje Big Pharma(TM) kan tene pengar på hampolje også, slik dei tener penger på mykje anna - inkludert homeopatiske ting...
Sitat av mahogn Vis innlegg

Vi vet at Cannabis har medisinske verdier,
det er derfor vår plikt å støtte opp mennesker som Rick Simpson, spesielt siden han ikke er ute etter å selge noe, men heller å -hjelpe- sine medmennesker ene og alene fordi han er og ønsker å være en god person - for seg selv og derfor også resten av verden.
Vis hele sitatet...
Så fordi han har gode intensjoner bør vi støtte opp under folk som våser? Bør vi ikkje heller støtte seriøs forsking på området, slik at vi kan få svar?

Resten av innlegget ditt er så gjennomsyra av konsiprasjonstenking at eg gidd ikkje kommentere det. Det utarter bare til Gish Gallop, og det gidd eg ikkje.