View Single Post
Sitat av Stormen Vis innlegg
NRK må finansieres på en annen måte. Enten må NRK finansieres over statsbudsjettet - gjerne i form av økte skatter - eller så burde lisensordningen gjøres frivillig, slik at man i det minste kan reservere seg mot kjøp av NRK sine tjenester.
Vis hele sitatet...
Du har mange gode poenger, men her setter ananasjuicen min seg litt fast i halsen merker jeg.

Du mener dagens måte å finansiere NRK på er feil av prinsipp. Hvordan kan du da forsvare at skattebetalere skal betale for kanalen vår? Det er jo, for de aller fleste av oss, en måte å pakke inn lisensavgiften i et nytt papir, og utgjør ingen merkbar forskjell - NRK må finansieres av alle som er i arbeid i Norge kontra at NRK må finansieres av alle husstander.

Det andre alternativet ville gjort kvaliteten på NRK begredelig. Såvidt jeg kommer på, er det ingen andre plattformer som opererer uten reklame, hvordan skal NRK klare å gå rundt uten å bli styrt av markedskreftene? NRK kan ikke bare omstille seg fra å få inn penger fra lisensordningen som er nå, til å plutselig måtte jobbe i et frikonkurransemarked.

Vil også nevne at jeg føler nyhetsdekningene til NRK gjør lisenspengene verdt det alene. Rælet fra TV2 er pinlig til sammenligning.