View Single Post
Sitat av methewall Vis innlegg
Bare fordi det ikke er ulovelig for meg og mene hva tussan jeg vil, om hvem jeg vil. Kan jeg ikke, når som helst, helt uten videre, gå rund å skrike det hvor som helst. Hva som blir sagt rund middagsbordet, gjør seg ikke nødvendighvis like godt overalt, om du forstår hvor jeg vil?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg forstår hvor du vil, og ingen bestrider det. Derfor antar jeg at du sikter til det spesifikke innlegget på forrige side. Dette er en debatt om innvandring. Er det feil/upassende tid/sted å skrive sin ikke-rasistiske og fullt lovlige mening om innvandrere på, mener du?

Sitat av Sio Vis innlegg
Du siterer da vitterlig meg.
Vis hele sitatet...
Ikke ta det personlig. Jeg siterer innlegget ditt, som blant annet inneholder linker til rasisme- og diskrimineringslovverket, noe som gir klarhet i diskusjonen mellom Fyllingz og Petter, som jeg kommenterer.

Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
1. Hvorfor skulle det blitt det? ...
2. Ja, men hvorfor slå så hardt ned på muslimene?
3. Det er noe jeg så tidligere på tråden her. Det er en grunn til at jeg skreiv 'kristent land'. Mange sier at Norge er et kristent land. Mest sannsynlig fordi de fleste som er religiøse her i Norge er kristne.
Jeg prøver bare å si:
Hvis Norge skulle blitt et muslimsk land, så hadde det nok ikke vært så ekstremt som folk sier det blir. Det blir nok mer som det er nå. Flere muslimske kirker(husker ikke hva det heter så jeg bruker 'kirke').
Her i Norge går ikke alle til kirken hver søndag, men det allikavel kristendommen som er 'sentralt' her i Norge. U see?
Vis hele sitatet...
1. Det er det vi diskuterer her. Se blant annet illustrasjonen som ble postet her for ikke så lenge siden, om fødselsrater og lignende, fra vårt eget, nøytrale SSB.
2. Som sagt, fordi muslimene virker for øyeblikket mest sannsynlig og mest aktuell.
3. Link til innlegg? Og ja, Norge er et kristent land, men det er noe helt annet enn et muslimsk eller islamistisk land, og da mener jeg per definisjon.

Og nettopp fordi islamistiske land er mer radikale i forhold til hvordan religionen styrer lovverket, enn vi er i kristne Norge, er det at man må gå over-tildekket "der nede", mens her er det ingen som ser stygt på deg engang, om du driter i hele kirka. Når du selv også vet dette, skjønner jeg ikke helt hva poenget ditt er.