View Single Post
@Kårekokk: Du må huske at dette teltet ikke var snittet opp, det var revet opp fra innsiden (såpass klarte etterforskere å finne ut av, selv i 1959. Ikke undervurder de). Det er heller ikke snakk om et sånn telt man kan finne på å ta med seg til Roskilde-festivalen, men et tøytelt. Med andre ord, du får det ikke revet opp med det første.
Karbonmonoksid hadde fort tatt livet av hele gjengen i teltet, det binder seg what, 200 ganger lettere til de røde blodlegmene enn oksygen. Karbondioksid, som binder seg noe ca 600 ganger lettere (rett meg gjerne på dette), var ofte dødsårsaken til folk som ble brent på bål (hekser, kjettere etc.).
Jeg elsker naturlige forklaringer, det er det jeg ønsker også i dette tilfellet, men; dette ble latterlig trivielt. Prøv også å forklare hvordan flere av de var blinde, hvordan dama selv bet av seg tunga si, og hvorfor alle hadde en gulaktig farge på huden. Jeg er fullstendig klar over at dette kan være våpentesting fra sovjet sin side, men det blir jo fortsatt et mysterium? Eller er ingen interessert i å finne ut av et våpen som ikke ligner faen på noe vi har kjenskap til?