View Single Post
Sitat av Dominic Vis innlegg
Scroll har det med å dukke opp når man setter overflow:auto;

Ang gode nettsider så skal di kunne fungere på en måte som gjør at brukeren ikke savner noe om han ikke har js. Hvor mye js man smører på for de som 96% av internettbrukerne som vil ha en litt bedre opplevelse/funksjonalitet er irrelevant...

Heller js en flash^^
Vis hele sitatet...
I know. Har til dags dato kun brukt overflow: auto EN gang, og da var det kunden som spesifikt ba om en scrollbar!

Jeg gidder ikke lese 300 linjer med uformatert HTML for å finne ut hva som er galt, men jeg kan se at det har ingen hensikt å bruke overflow noe sted på billigfyll! Ta heller og formater koden ordentlig, så skal du se det blir bra!

Ang. JS: Personlig mener jeg at JS hulter i bulter midt i sidekoden ser regelrett forferdelig ut. Sleng heller dette i en ekstern fil eller noe, så du kan forkusere på markup i filene!

jeg tok en titt på hva siden bruker JS til:
Statisk søk: Don't go there! Bruk heller serverside-språk til dette. Det er det serverside er laget til! Dessuten er det sikrere og kjappere.
Tradedoubler: nuff said..
Sharethis: Ser noe stygg ut, og popper opp om jeg kommer borti den med pekeren. Irriterende. Ellers et perfekt eksempel på hva man SKAL bruke js til!
Google analytics: Seriøst? 10 linjer søppel som må lastes ved hver pagerefresh for at du skal se hva besøkende klikker på? Dette er grunnen til at jeg har skrudd av js..

Over til diverse annet: HTML'en din bugger i <td>-taggene når jeg søker på noe, i tillegg til at menyen din og flere linker er puttet inn i tabellkolonner. Må utbedres.

Forms er ikke ensformig designet. Knappene i "poeng"-kolonnen er for eksempel stylet, knappene i "promilletesteren" er ikke det.

Forumet har eget design?

Siden er en alt for god ide til å forbli uspredt. Det kan jeg gjøre noe med. Kjenner nok kompiser som sitter med kalkisen og regner sprit-per-krone når de skal ut på byen!