View Single Post
Sitat av Faggot Vis innlegg
Arctic Monkeys? Tuller du med meg?!

"Whatever People Say I Am, Thats What I'm Not", var ett sinnsykt bra album, som etterfølgende tok verden med storm. Der hadde de ett særegent sound som ikke så veldig mange andre band har klart å få til, og hvertfall ikke på ett helt album. Hele jævla albumet var jo konge! Når de året etter (?) kom med "Favourite Worst Nightmare" var det til stor skuffelse for de aller fleste Arctic Monkeys-fans, men etterhvert når vi kom over skuffelsen viste dette albumet seg faktisk også å være tålig bra, selv om det ikke var i nærheten av det første.

Men det siste albumet, "Humbug", er jo rett og slett en vits! Her har de ikke bare endret lydbilde fullstendig, som de gjorde fra 1. til 2. album, her har de lagt fra seg ALT som hadde med det gamle Arctic Monkeys å gjøre og startet et helt nytt konsept.

Arctic Monkeys var konger i en kort periode, og det første albumet deres vil bli husket lenge, men de kommer overhodet ikke til å bli "store"-store med den retningen de tar nå.
Vis hele sitatet...

Med all respekt, men...: Jeg syntes Arctic Monkeys siste plate er den desidert feteste de har kommet med, og de at lydbildet har endret seg veldig på Humbug er vel strengt tatt bare kult, istedet for å sitte å ruge på noe som har vært en suksess før og komme med ei helt lik plate? Det at lydbildet har endret seg har nok også sitt å gjøre med at de fikk Josh Home til å produsere denne skiva, og det var nok et bevisst valg fra arctic monkeys-gutta for å faktisk skape et helt nytt sound. (Til opplysning, Josh Home er kjent fra bl.a. Queens of the stone age og eagles of death metal). Hører btw tydelige referanser til QOTSA, noe jeg syns er bare kult, og mye mindre "puserock" enn før.

Var fan av Arctic Monkeys i utgangspunktet, nå er jeg FAN!